שאלה דחופה בנושא בילוי בקניונים?

חדשות כיפה כולנו שדכנים 19/10/09 11:52 א בחשון התשע

שאלה דחופה בנושא בילוי בקניונים?

בס"ד

שלום וברכה

אני נשואה כמעט שנתיים ולפני כ3 וחצי חודשים ילדתי בן מפה לשם אני ובעלי התחזקנו בדת ובעלי החליט שאת ילדנו לא מוצאים לקניונים ולקריון שבקריות כי יש שם טומאה ומראות לא צנועים ואני הסכמתי איתו לא בלב שלם כי בסך הכל הוא ילד ומה כבר הוא מבין אם אטייל איתו שם או שאקנה משהו מאיזה חנות בקניון אבל הוא התעקש שהוא לא יכול להתפשר איתי על העניין של הקניון ורציתי לדעת אם יש צדק בדבריו ובאמת זה לא טוב שאקח את הילד למקומות כמו הקניונים??? או שעליי לעמוד על דעתי שזה בסדר לקחת את הילד לקניון??(יש לציין שבעלי כבר לא נכנס למקומות כאלו רק אני)..האם בעלי צודק שלא צריך לקחת את הילד למקומות כאלו אפילו לא שישחק שם במשחקייה או שהוא טועה?ואם צודק היתי רוצה לדעת האם זה קשור להלכה כלשהי?ולמה אסור להוציא ילדים למוקומות כמו קניון?

תודה מראש...



תשובה

שלום

אני חושב שזאת סוגיה זוגית. לא משנה כרגע אם זה לפי ההלכה או לא. קודם כל זאת סוגיה זוגית כמו כל החלטה משותפת אחרת שלכם היא צריכה להיעשות ביחד, בהחלטה משותפת!

לגבי חזרה בתשובה באופן כללי - אני ממליץ לכם שתבחרו רב פוסק הלכה שמקובל על שניכם כך שכל בעיה וסוגיה הלכתית לא ברורה תפנו אליו והוא יחליט ויפסוק בעניין ותקבלו את ההחלטות שלו. זה יקל עליכם מאוד.

א. לא תמיד ברור מה ההלכה אומרת.

ב. לפעמים ההלכה מאפשרת כמה אפשרויות וזה לא שחור ולבן.

ג. זה ימנע ממכם מחלוקות מיותרות.

בהצלחה

שמואל, כולנו שדכנים