קרום הבתולין

חדשות כיפה דפנה מאיר 05/03/09 23:48 ט באדר התשסט

קרום הבתולין

שלום דפנה,

אני בחורה בת 23 ובעבר לא הייתי כ"כ דתיה.

היה לי קשר עם בחור לפני המון שנים לצערי ללא שמירת נגיעה. ב"ה כרגע אני בקשר עם בחור ירא שמיים ואנחנו מדברים על חתונה, הבעיה היא שאני לא יודעת אם אני בתולה או לא וזה משהו שהכרחי לי לדעת. אני מתביישת ללכת לרופאה באיזור מגוריי. מה הפתרון כדי שאדע? תודה רבה.



תשובה

בס"ד

לשירה, שלום,

נשים רבות מאבדות את קרום הבתולין עוד לפני היותן בנות 20, מסיבות מגוונות. החדרת טמפונים יכולה לפתוח או להגמיש את קרום הבתולין, וגם סוגים מסויימים של ספורט.

אוננות גם היא עשוייה לפתוח את קרום הבתולין.

מעבר לכם יש כמה סוגים של קרומים, שמתוארים בספרות. חלקם מאוד חזקים, וקשים לפתיחה גם אחרי כמה וכמה חדירות של איבר מין זכרי, וחלקם כה עדינים וכמעט בלתי נראים.

את יכולה למצוא רופאה דרך מוקד זימון התורים של קופת החולים שאלייה את משתייכת, ולאו דווקא באזור מגורייך. למיטב ידיעתי, בכל הקופות אין חיוב להיצמד לרופא נשים אחד ברבעון, וגם אם כן, קל להתעקש על העניין, בפרט על רקע גיאוגרפי.

לגבי חשיבותו של קרום הבתולין- כשמבינים את הקלות שבה הקרום נפתח לצמיתות, מבינים שאין טעם בלהוכיח בתולין על פרט שבנשים רבות ובתולות אינו ניתן להוכחה לבן הזוג או למשפחתו או לעצמך.

יש נשים שקרום הבתולין נקרע אצלן בקיום יחסים ראשון, אך הן אינן מדממות.

להלכה, נשים המוחזקות כבתולות נחשבות אסורות לבעל אחרי קיום חדירה ראשונה, המתרחשת לעיתים מזומנות בליל החתונה עצמו (ולא תמיד, חשוב שתדעו זאת...).

זאת מכיוון שחכמים ידעו שלא כולן מדממות, אך אמרו שייתכן בכל זאת דימום קטנטן ובלתי נראה. כלומר, חכמים לא החזיקו מהקרום דבר דרמטי שבהכרח משאיר סימנים גדולים ומשמש הוכחה בעדות מסויימות לתומתה של האישה.

אני מניחה שכל רופא/ה יתן/תיתן לך מענה בבדיקה מאוד פשוטה.

יש נשים שמבקשות שיחזור קרום הבתולין, וגם את זה אפשר לעשות ללא קושי מיוחד.

אם תרצי פרטים נוספים, פני בשמחה.

שיהיה לך במזל טוב, ובהצלחה, מדפנה מאיר.