קנאה לבן זוג

חדשות כיפה ד"ר צבי מוזס, מכון שילה 16/07/07 21:23 א באב התשסז

קנאה לבן זוג

שלום רב,

אני נשואה מזה שנה וחצי ומאוד אוהבת את בעלי אבל גם מאוד מקנאה לו. אני יודעת שאין לי מה לדאוג והוא אוהב אותי, אבל בכל זאת אני למצליחה לצאת מההרגשה הנורא הזאת של הקנאה עד שלפעמים זה אפילו גורם לכאב פיזי. בעלי יצא עם כמה בנות לפני שהיה לו קשר טוב איתן ולא תמיד הוא הסתיים בגלל שלא היה לו טוב איתם ואני לא מצליחה להפסיק לקנא אפילו בסתם בנות שהוא משוחח איתן. בנוסף הוא יצא עם מישהי שיוצא לנו לפגוש אותה בגלל קירבה משפחתית מסויימת, אבל אני לא יכולה למנוע ממנו ללכת לאירועים האלה רק בגלל הרגשות האלה שנראים לי לפעמים לא הגיונים. הוא יודע איך אני מרגישה אבל גם לא נעים לי לקנא כל הזמן כי זה גורם לי להיות במצב רוח רע ואני לא רוצה לגרום לו לכעוס עלי בגלל דברים שהוא אומר שאין מה לדאוג, מלבד זאת אני מרגישה שזה עושה רע לנישואים שלנו. אני מקווה שתוכלו לעזור לי או לתת לי עצה קטנה איך אפשר להתגבר על זה.

תודה מראש ויום טוב שיראל



תשובה

שלום רב,

מידה מסויימת של קנאה, וחשש היא טבעית, ואף מעידה על קשר ואהבה. אך באופן שאת מתארת מדובר במחשבות ורגשות מטרידות, ויש בהם מימד שלילי לך ולקשר בינכם.

תנסי לדבר על כך עם מישהי, חברה או בת משפחה, ולנסות להתמודד כדי להפחית מחשבות אלו.קצת כדי לפרוק מתח. כמו תנסי להסיח דעת ולעסוק בתחומים מעניינים וחשובים לך יותר. במידה וזה לא עוזר כדאי שתפני ליעוץ מקצועי.

בהצלחה.