קיום יחסים בפעם הראשונה

חדשות כיפה יעל זיוון 30/12/13 22:38 כז בטבת התשעד

קיום יחסים בפעם הראשונה

אנחנו נשואים כבר מספר חודשים ועדיין לא הצלחנו לקיים יחסי מין מלאים. אני ממש מפחדת מחדירה מלאה עד מצב שאני לא יכולה להשתמש בטמפון או לקיים את כל הבדיקות ההלכתיות הנדרשות באופן מלא. בעלי הוא איש רגיש מאוד ומאוד מתחשב, הוא לוקח את הזמן, מגשש ומנסה ובכל מצב חשוב לו מאוד שאני אהנה ולא אלחץ אבל כשזה מגיע לשלב של חדירה אני נלחצת ולא מסוגלת ללכת עם זה עד הסוף ואני מבקשת שנפסיק. מעבר ליחסי המין המלאים שמטריד אותי, אני מפחדת מעניין של הבאת ילדים לעולם. כמה זמן זה יימשך?? וכמובן, העניין ההלכתי, אני לא מבצעת את כל הבדיקות כהלכתן, זה ממש מפחיד אותי. אני מרגישה דווקא שאני מאוד מינית ומשוחררת מכל מיני צדדים אחרים אבל ניסיתי, להרפות, לסכך את האזור, לגשש, לנסות בעצמי..(וגם הוא ניסה מעט עם אצבעות, לאט לאט) זה לא עוזר ואני חושבת שאנחנו צריכים מטפלת מינית. יש לך המלצה? בכל מקרה, אני נמצאת "בסרט" שזאת רק אני ושמשהו בי דפוק קצת. בעלי מנסה לעזור לי ולהגיד לי שיש עוד זוגות שנמצאים במצב הזה, אני מעריכה את ההרגעה אבל אני חושבת שהוא אומר את זה רק כדי להרגיע אותי ושאולי הוא לא באמת מאמין בזה. בכל מקרה, אנחנו עדיין מנסים אבל החלטנו שאולי יהיה יותר טוב לפנות למישהו מקצועי בכדי למנוע את התסכול משנינו. אשמח לתשובתך המלאה והכנה.



תשובה

שלום לך,

קראתי את דבריך ואכן את נמצאת במצב והתמודדות לא פשוטה.הזה קשה להתמודד עם בעיה בתחום המיני לצד חרדות ופחדים סביב הבאת ילדים לעולם. אכן מקל על הענין העובדה שבעלך רגיש ותומך בך.

יחד עם זאת אני משערת שגם לו לא קל. כל אחד מכם מתמודד עם הקושי האישי שלו סביב הקשר המיני שלא מגיע לידי מימוש ולעיתים קושי זה מעיב על תחומים אחרים בזוגיות.

יתכן ויש לך וגיניסמוס. זוהי בעיה מאוד נפוצה, שסובלות ממנה נשים רבות ובכל הגילאים. הבעיה קשורה לרפלקס בלתי נשלט הגורם להתכווצות השרירים בכניסה לנרתיק ובפי הטבעת , וכאבים שאינם מאפשרים חדירה. לעיתים נמצאת בעיה פיזיולוגית, אך לרוב הכאבים הפיזיים נובעים בגלל קשיים רגשיים לאו דוקא מודעים הקשורים במיניות/כתוצאה מחינוך נוקשה מהבית ביחס למיניות/טראומה מינית וכן הלאה. האם משהו מבין הגורמים שמניתי קשורים אליך? הופיעו בחייך?

אז דבר ראשון חשוב לי לומר לך שאת לא בסרט הזה לבד. יש נשים רבות הסובלות מכך. מעבר לכך דתיות רבות שלא חוו התנסויות אינטימיות לפני הנישואין לא אחת מדווחות על קושי מהסוג שאת מתארת.

מציעה לך לפנות לטיפול זוגי/מיני כדי לאפשר לעצמך לגעת במין וגם בחוויות הרגשיות שבבסיס הענין.

מאד מבינה לליבך ולתסכול האישי והזוגי שלכם. כל הכבוד לך שאת לוקחת אחריות על הקושי במקום להמשיך להתענות ולהצטער על כך.

במידה ויהיו לך עוד שאלות את מוזמנת לפנות אליי.

בהצלחה רבה!

יעל זיוון M.A.

מטפלת משפחתית וזוגית מוסמכת

054-3979882