קושי בזוגיות

חדשות כיפה נחמה קירשנבאום אבינר, מכון שילה 08/05/06 18:44 י באייר התשסו

קושי בזוגיות

אני בת 26 נראית טוב, חכמה, מבריקה אבל יש לי תמיד בעיות בקשרים:יש הרבה בחורים שהיו שמחים להיות איתי ואני לא כי אני לא מרגישה את המשיכה והקליק, ולעומת זאת יש לי הרבה מקרים שאני מעוניינת מאוד ומעורבת רגשית ומהצד השני יש בעיות, זה נשמע כאילו אני נמשכת למי שלא רוצה, אבל זה לא כך, עברתי על זה עם עצמי בכנות. בתקופה האחרונה יצאתי עם בחור שלאורך כל הזמן הזה אני הייתי יותר בעניין ולא ידעתי מה הרגשות שלו בעניין, המשכתי וניסיתי והשתדלתי, אתמול היתה לנו שיחה רצינית ואמיתית ובשורה התחתונה הוא מרגיש אלי משהו אבל לא כמו שצריך להיות לפי דעתו בזוגיות אבל הוא לא מוכן להפסיד אותי ובגלל שמבחינתי אין את האפשרות להשאר ידידה שלו הוא רוצה לחשוב על זה שוב, יש ביננו ניצוצות לפעמים אבל לפעמים זה עובר לו והוא לא רוצה לפגוע.אני אוהבת אותו באמת וכמה פעמים הרגשתי את זה גם מיצידו יש לי הרגשה שאני יותר מידי טובה, משתדלת ומתמסרת ולכןאין את האתגר הזה, אני מנסה לבדוק את עצמי, להכיר יותר טוב את ההתנהגות שלי, ואני לא מצליחה להסביר למה לא הולך לי.... זה פשוט תקוע, אני מתוסכלת ורוצה לשנות משהו כדי שיסתדרו לי קשרים או לפחות שלא אהיה מתוסכלת ואדע לקרוא את המצב

תודה רבה רבה , מאוד מקווה שתוכלו לעזור לי...



תשובה

שלום רב לך.

את מתארת מציאות הקשורה בעיני לנושא רחב יותר והוא היכולת להיות בתוך קשר, ומוכנות לאינטימיות. אילו נושאים שאי אפשר למצות בהתכתבות מעין זו. זאת משום שהדבר חולש על פני "תתי נושאים" רבים ומגוונים. הוא נוגע בבטחון עצמי, בבטחון במיניות שלנו, בדפוסים שרכשנו בבית, בחוויות מהעבר, בפחד מכשלונות מחד ופרפקציוניזים מאידך ועוד ועוד.

אני ממליצה לך לפנות לקבלת יעוץ מקצועי בגלל שהנושא הוא באמת רחב, ואין כמו קשר טיפולי עם אדם מיומן כדי לעבוד על קשרים שבמציאות. כמו כן (אך לא בעדיפות שניה) את נמצאת בקשר עם משהו שמעניין אותך וחבל לפספס אותו. אולי תפיקי מהטיפול תובנה שתוכלי להביא עימך לקשר ובכך לתרום להמשכו.

אני מאחלת לך הרבה הצלחה,

נחמה קירשנבאום אבינר, מכון שילה.