צ'ק גנוב

חדשות כיפה עו"ד אריאל מלאכי 25/06/07 08:19 ט בתמוז התשסז

צ'ק גנוב

לפני כ4 שנים פתחתי עבור חבר קרוב(החשבון היה על שמי) חשבון בנק לאחר שהתלונן בפני שהוא בחובות כבדים והיה פרוד מאישתו הזמנתי לו פנקס צ'קים אחד. כעבור תקופה החלו צ'קים לחזור וקיבלתי הודעה שאני מוגבל סגרתי את החשבון אך התחלתי לקבל תביעות מאנשים שלהם ניתנו הצ'קים התעמתתי אם החבר אך הוא לא היה מוכן לשלם ולכן שילמתי אני את כל התביעות והגעתי להסדרים עם ההוצאה לפועל מכמות התביעות שהגיעו אלי התברר לי שהחבר זייף יפוי כח והזמין ומשך צ'קים מהחשבון ללא ידיעתי.

לפני כשנה עשיתי עסקה עם מישהו והייתי חייב לו כסף אך לפתע התברר לי שגם החבר מעורב בעיסקה וסירבתי לשלם משום שהחבר חייב לי הרבה כסף, כעבור חודשיים קיבלתי תביעה מעורך דין על סך של 140000 ש"ח בצ'קים ישנים של החשבון שהחבר העביר לבן אדם. הגעתי עם הבן אדם להסדר כלשהוא אך הוא לא משך את הצ'קים ועכשיו כדי למשוך את הצ'קים אני צריך לשלם 11000 ש"ח אני מפחד להגיש תלונה במשטרה משום שאלו אנשים מסוכנים שמעורבים במאפיה. מה אוכל לעשות מבחינה משפטית.



תשובה

תוכל לפנות בהקדם לעו"ד שיוכל לבדוק :

1. כיצד להתמודד בדרך הטובה ביותר עם תיקי ההוצאה לפועל (האם מדובר בשטר שלא הוצא, האם מדובר בשטר מזוייף, האם השיקים תקינים - לפעמים יש פגם טכני בשיק וניתן להתגונן מפני ביצוע השיק בטענה זו ועוד טענות רבות מדיני השטרות).

2. כיצד לתבוע את מי שהשתמש בשיקים שלך.

3. האם ניתן לתבוע למשל את הבנק על רשלנות בגין קבלת יפוי כוח מזוייף וכיו"ב.

התשובה לשאלות אלה ועוד רבות אחרות תלויה בפרטים רבים שלא ציינת בשאלה ושחשוב לברר לפני כל צעד.

בברכה,

אריאל

________________________________________

בדרך כלל הנתונים הבאים בשאלה אינם ממצים. בין היתר בשל כך, התשובה הינה בגדר מידע כללי ובלתי מחייב, ואין להסתמך על האמור בתשובה ללא ייעוץ משפטי

מתאים