צלם חתונות

חדשות כיפה עו"ד אריאל מלאכי 07/06/06 13:13 יא בסיון התשסו

צלם חתונות

שלום,

לפני 4 חודשים התחתנתי.

סיכמתי עם הצלם שאני משלמת לו 4000 ש"ח ובתמורה הוא מביא לי:

1. אלבום מעוצב.

2. 3 DVD קצרים להורים ולנו.

3. DVD ארוך - חומר גלם.

4. כול התמונות בדיסק.

5. 400 תמונות.

אני לא מוצאת את החוזה שלי אבל אני זוכרת בפירוש שסיכמנו שניפגש כדי לערוך את הסרט DVD ולבחורתמונות לאלבום המעוצב.

מאון לאון הצלם עבר דירה והיה קצת לחוץ ואמר שהוא יעשה את העבודה מבלי שאני אבחר ואם לא אהיה מרוצה הוא יעשה לי חדש. את האלבום המעוצב ממש לא אהבתי, הוא היה פשוט מדי, והתמונות שנבחרו - לא לטעמי ולא מחמיאות. ה-DVD גם לא היה לטעמי שכן הוא לא כלל את כול ההופעות האומנותיות(בעלי שר לי שיר, עשינו ריקוד יחד, האחים שלו שרו לנו והוא עשה עוד ריקוד) וכמו כן ריקודים מעורבים שהיו בסוף החתונה. אני לא מצפה שכול זה יהיה באורך מלא אבל אני כן מצפה שב-45 דק הם ייתנו לי את החתונה בקצרה עם קטעי מוזיקה שאני אוהבת. בנוסף כול הסרטים קופצים ונתקעים. הם היו שני צלמים והם רבו והחליטו להיפרד ואישתו של אחד מהם היא עו"ד. היא איימה עליי בתביעה אם אני לא מעבירה לה את כול הכסף. סיפרתי לה שהצעתי לצלם חלק מהכסף וכשהוא ישלים את העבודה הוא יקבל את השאר ( הוא לא הביא אלבומי הורים), צרפתי לה את ההתכתבות שלי איתו ואף פירוט שיחות שהעיד שהתקשרתי אליו כמה וכמה פעמים. אמרתי לה שאני לא מרוצה מהעבודה. לגבי ה-DVD היא אמרה שזה "חופש אומנותי" ולגבי זה שהסרט קופץ היא אמרה שהיא הביאה לנו סרט טוב, היא לא אשמה שזה קופץ אצלנו והיא לא יודעת מה עשינו איתו(מה, זה לא ברור? שפשפתי אותו על השולחן כי הסרט היחיד שמתעד את החתונה שלי יהרס..)וכול זה למרות שהצלם היה אצלי וראה שהסרט קופץ.

עכשיו אני מתלבטת, שתתן לי כבר את אלבומי ההורים ו3 הגדלות ואני אשלם לה, ואחכ אני אחפש צלם שיהיה מוכן להעביר לי את הסרט ל-DVD מקוצר כמו שאני רוצה או להתעקש איתה שלא קיבלתי מוצר מוגמר לשביעות רצוני ואף ללכת לבית משפט לתביעות קטנות.

אני חושבת שאולי שילמתי על צלם זול (גם איכות הצילום זולה) אבל 4000 ש"ח לא הולכים ברגל ואני מרגישה שקניתי חתול בשק.

מה עושים? האם היא צודקת בכך שלא שילמנו לה עד עכשיו? הצלם בעצמו אמר לי שאת התשלום הוא רוצה בסוף העבודה..



תשובה

קודם כל, כדאי שתמצאי קודם את החוזה הכתוב. הדבר חשוב ביותר. בנוסף, חשוב שתפני אליהם בכתב ותפרטי את כל טענותייך ותדרשי לקבל את המגיע לך. כדאי שהמכתב יהיה בדואר רשום ושתשמרי את אישור המסירה.

לא ברור לי כמה שילמת מראש וכמה נותר לשלם כך שאינני יכול להתייחס ספציפית לנושא התשלום.

אם את סבורה כי הצלם הפר את החוזה אתך, תוכלי לפנות לבית המשפט לתביעות קטנות בתביעה לקבל את כל התמונות והסרטים המקוריים ולקבל פיצוי בגין העבודה הרשלנית שנעשתה.

בברכה,

אריאל

________________________________________

בדרך כלל הנתונים הבאים בשאלה אינם ממצים. בין היתר בשל כך, התשובה הינה בגדר מידע כללי ובלתי מחייב, ואין להסתמך על האמור בתשובה ללא ייעוץ משפטי

מתאים