פתרון הלכתי לווסת ארוכה

חדשות כיפה דפנה מאיר 08/12/11 23:33 יב בכסלו התשעב

פתרון הלכתי לווסת ארוכה

שלום, אני נשואה,שומרת על הלכות טבילה,יוצא שביומיים האחרונים של המחזור היום ה-5+6 יש מדי פעם הכתמות מה שמעכב לי את הטבילה וגורם לי לפספס את הביוץ. (בדקתי זאת במעקב זקיקים) קראתי במקווהנט את ה"טיפים" איך לבדוק, ללכת עם תחתון כהה וכו..איני רוצה ללכת עם בד ולשאול רב/בודקת על סוג ההפרשה,גם בעלי מתנגד לכך,טוען שזה כבר היסחפות.

אני מרגישה שהטיפים שנותנים זה מעין כסת"ח כגון: לא להתסכל על נייר הטואלט וכו..כאילו אני עובדת על עצמי.

אני גם לא רוצה לקחת כדור לדחות ביוץ כי נראה לי לא סביר להכניס לגופי הורמונים כאשר הכל מבחינה בריאותית תקין ורק ספק של ספק מונע ממני טבילה.האם אין דרך קלה יותר לפתור זאת? כשקראתי בפורומים שונים על שאלות של נשים אחרות שמבקשות לקצר 7 ימי נקיים התשובות היו שלא ניתן ואם לא מצליחים לקצר לפי הפסקי טהרה יש לקחת כדורים,זה ממש לא סביר לא?? במיוחד כשמדובר באיסור שהוא לא דאורייתא כלל.



תשובה

בס"ד

לאליה היקרה, שלום ושמחה,

הרב בורשטין סיפר לנו בקורס בודקות טהרה, כמה קשה לשכנע נשים לא להסתכל. והנה אני קוראת דוגמא חיה לצדקת הדברים- מציעים לך פשוט לא להסתכל, ואת בודקת באינטרנט ועושה מחקר שלם על הנושא, ומביעה את דעתך על ההגזמה שקיימת בפתרונות האחרים. ואת באמת צודקת. אני לא בטוחה שהפתרון במקרה שלך הוא דווקא לא להסתכל, אבל כן בטוחה שהייתה סתירה בדברייך.

לגבי להראות הפרשות לרב- לא בטוח שאת צריכה להראות הפרשות לרב. יש פתרונות הלכתיים לבעייתך הנפוצה מאוד. את יכולה להרים טלפון אנונימי למכון פועה ולבקש את אחד הרבנים לענות לשאלתך, או לפנות בטלפון או באינטרנט ליועצות ההלכה של מדרשת נשמת.

לי אין סמכות לענות לך על שאלה הלכתית (ברוך ה'!).

לגבי מה שאת מכנה כסת"ח- אם זה באמת כך, תצטרכי לבחון דברים רבים עד מאוד בחייך הפרטיים והדתיים, ולראות אותם דרך עדשת הכסת"ח. ולא בטוח שזה יעשה לך טוב.

ולעניינינו- הרי את בעצמך אומרת שמדובר בהחמרה, אז למה את מחמירה ומסתכלת? כשאת מסתכלת את צריכה להתייחס למה שעינייך רואות. ואם לא מדובר בבעיה רפואית, למה להסתכל? מה כל כך מעניין במה שרואים שם? למה את מחשיבה את זה בתור רמאות? לי נראה שאם יגידו לי להפסיק לבחון בקפדנות רבה מדי את ההפרשות שלי (וזה כולל צואה ונזלת) לא ארגיש שאני מרמה את עצמי.

אבל זה עניין אישי, וכדי לסגל דפוס מחשבה חדש צריך לעבור איזשהו תהליך.

אני מאחלת לך פתרון קל ומהיר ופשוט לבעייתך, שיעשה לך הרגשה טובה בעזרת ה'.

מדפנה מאיר