פצע בנרתיק

חדשות כיפה דפנה מאיר 09/11/11 21:31 יב בחשון התשעב

פצע בנרתיק

לדפנה היקרה שלום!

קצת ארוך, אבל אני בכוונה מפרטת..

לפני כ-4 וחצי שנים ילדתי את בני הבכור.בלידה היה קצת סיבוכים אך ב"ה הבן נולד בריא ושלם לעומ זאת, לי נגרם קרע (דרגה 3) מהנרתיק ועד לרקטום. נותחתי מיד לאחר הילדה. הניתוח עבר בשלום, ב"ה, אך נותרה לי צלקת והאיזור נשאר רגיש.

לפני כשנתיים בדיוק השתתפתי בסדנא למודעות לפוריות, בהנחייתה של תמר רוטשטיין המקסימה, ושם היא הכירה לי את הmooncup. התחלתי להשתמש בו לפני שנה בערך ואני די מרוצה. אבל,(ופה אני מגיעה לעיניין) כל פעם שאני עושה הפסק טהרה לאחר 5 ימים, המקום נקי חוץ מנק' אחת ממש בפתח הנרתיק שיש סימן של דם טרי (!).איכשהו אחרי פעמיים -שלוש בדיקות לא נשאר סימן של דם.אבל הבעיה היא שביום הראשון של השבעה נקיים תמיד יש סימן דק של דם טרי מלבד ההפרשה הנורמאלית שלאחר המחזור. שאלנו את הרב רא"ם הכהן כשהתחילה התופעה הזאת והוא התיר.כיוון שאפשר לתלות זאת בכאב (שהיה ועדיין בזמן ההפסק). אך כל חודש זה חוזר על עצמו וכל פעם מחדש אנחנו שוברים את הראש מה לעשות? אני כבר ניהיית מבולבלת,כי אני חוששת שמא אולי אני מדמיינת,ואולי זה דם של מחזור?

רציתי לשאול אותך האם יכול להיות שהmooncup יכול לפצוע אותי עד רמה של דם? ואולי זה שיש לי צלקת באיזור הזה גם יכולה להיות סיבה למקור הדם?

האם את מכירה רופאת נשים דתייה (או שלא) באיזור רחובות שאני אוכל ללכת אליה להיבדק?

והאם לדעתך אני יכולה לתלות את הדם הטרי בבדיקה של היום הראשון בפצע הזה?(נכון שאת לא פוסקת, אך אני רוצה לדעת מה דעתך)

אני כמעט לגמרי בטוחה שיש איזה שהוא רגישות במקום, והמעניין הוא שביום השביעי(אני עושה בדיקות רק ביום הראשון והשביעי,בהוראת רב)אין סימן לדם כלל!

אני אשמח אם תוכלי להבהיר לי קצת את התמונה שאני נמצאית בה. אין צורך להוסיף שגם נדחים ימים מותרים (ואיתם גם ימים פוריים),בגלל בעיה זו..

רב תודות ויישר כוח על הכל!

דיקלה.



תשובה

בס"ד

לדקלה היקרה, שלום ושמחה,

לפי ההלכה ולפי חלק גדול מהפוסקים של כל הזרמים, אפשר לתלות דם בפצע כל עוד הפצע קיים. ואין זה משנה כמה זמן יש לך את הפצע הזה. גם הרב ראם הכהן פוסק כך.

לפי מה שאת מתארת, לא נדחים לך ימים מותרים בגלל הפצע הזה, מפני שאת מצליחה לעשות הפסק טהרה בזמן, גם אם במאמץ, ואת הדם על העד ביום ה1 של 7 נקיים, את מחשיבה כדם פצע בהוראת הרב. האם הבנתי נכון? כי בסוף השאלה, כתבת שהדבר כן פוגע בימים המותרים.

יתכן שבזמנים מסויימים במחזור הנרתיק יותר רגיש מבזמנים אחרים. יש סבירות גבוהה שסביב ימי הווסת ומייד לאחריהם יש יובש בנרתיק, ועל כן קל הרבה יותר לפצוע אותו.

זאת לעומת היום ה7 לנקיים, שהוא יום רטוב בדרך כלל, עם השפעה הורמונלית גדולה שמרפאת את הנרתיק, ולכן ביום זה אין פציעה כתוצאה מהבדיקה.

כן, זה הגיוני בהחלט.

האפשרויות העומדות בפנייך הן הבאות: לגשת דווקא לבודקת טהרה בסוף הווסת, כדי שהיא תוודא בשיטת המיוחדות שלה שאכן יש פצע ושהוא מדמם.

רופאת נשים אולי תיתן לך את המענה שאת זקוקה לא, ואולי לא. לבודקת טהרה יש את הזמן ואת המיומנות לחפש פצעים, לצורך הלכתי. רופאת נשים מחפשת פתולוגיות. אצלך לא מדובר בפתולוגיה.

דבר נוסף, לשקול לא להשתמש במון קאפ, כדי לתת לפתח הנרתיק הזדמנות להיות רטוב, ולראות האם זה משפיע לטובה על הפצע בסוף הווסת. שהרי מגע עם דם ווסת הוא כשלעצמו דבר מרפא. מדובר בתאים שחלקם ידועים כתאי גזע, שיכולים להתמיין לכל תא, באופן פוטנציאלי, ויש בהם סגולות כה רבות, שרק חלקן קיבלו משנה תוקף מחקרי. יש נשים שמשקות צמחים עם דם הווסת מתוך הכבוד הרב שהן רוחשות לו, ורואות פריחה יפה בגינתן.

עוד דבר שאפשר לעשות הוא לעסות את כל אזור הצלקת על בסיס קבוע עם שמני ריפוי, כגון נבט חיטה ולבנדר. למתוח ולהרחיב את האזור, כדי להגמיש את הצלקת. זה גם יעזור לך בלידות הבאות.

עוד דבר שאפשר לעשות, ואת זה למדתי במכון פועה, זה לקחת שקית ניילון קטנה, או חומר אטום אחר, להניח אותו על הפצע, ואז להכניס את העד לבדיקה לתוך הנרתיק. כך העד יוצא ללא דם מהפצע, והבדיקה כשרה.

בהצלחה בכל, יקירה! מדפנה מאיר