פעם ראשונה במקווה.

חדשות כיפה מכון פועה 21/02/09 23:48 כז בשבט התשסט

פעם ראשונה במקווה.

שלום רב,

מחר אני רוצה וצריכה להיות במקווה לראשונה כאשה נשואה ,אני נשואה שלוש שנים ללא ילדים.אני לא יודעת מה צריך לקחת ואייך להתארגן לפניי המקווה האם אפשר בבקשה עצה?

תודה רבה.



תשובה

שלום וברכה,

ראשית ישר כוח גדול ושפע ברכה , ואני מאחל כי במהרה תזכו לשפע ברכה ותזכו לזרע של קיימא בבריאות ובשמחה.

ההכנה למקווה מתחילה למעשה שבעה ימים לפני הטבילה ע"י שבעה ימים נקיים בהם האשה בודקת עצמה ורואה כי הדימום פסק, ובסוף ימים אלו האשה עושה הכנות למקווה וטובלת כדין.

הטבילה עצמה מצריכה הסרה של כל חציצה מגופה של האשה, היינו ניקיון מלא של הגוף תוך הסרת כל דבר חיצוני לגוף וכן לכלוך הקיים על מנת שהטבילה שהיא מלשון "בטלה" והתבטלות, תהיה באופן המלא והנכון.

בכל מקווה ניתן למצוא דף הנחיות לגבי הליך ההכנה, ואני מניח כי גם תוכלי למצוא גם הרחבה בעוד מקומות אודות הליך ההכנה והדבר בדרכ הטוב ביותר הוא לקבל לקראת הליך הטהרה והטבילה גם הדרכה בעפ ממדריכת כלות מנוסה שתוכל לסייע לך לעבור שלבים אלו בשמחה ובקדושה ולסייע לחבב את המצווה היקרה והנפלאה הזו.

אני מפנה כאן לקישור לאתר של המקווה - ספא "עבריה" בגבעת שמואל http://www.ivria.co.il/index.php

ומן הסתם יש באינטרנט עוד מידע אודות הכנה לטבילה בצורה מופרטת וכן בספרי ההלכה. (חשוב רק לודא כי המידע הוא ממקור אמין).

אצין רק כי מכון פועה עוסק באופן רחב בכל התחום של גניקולוגיה ופיריון הן מההיבט הרפואי והן מההיבט ההלכתי והשילוב בינהם ונשמח מאוד לסייע, המכון נותן את היעוץ והמענה לכלל הפונים (חרדים, דתיים מסורתיים וחילונים) ללא תשלום על היעוץ ונמצא בקשר עם רופאים רבים בכל הארץ (אתר המכון www.puah.org.il )

בשורות טובות ובהצלחה רבה

אודי רט

רב משיב מכון פועה