עצות ודרכים מעשיות

חדשות כיפה כולנו שדכנים 18/08/05 19:34 יג באב התשסה

עצות ודרכים מעשיות

שלום

אני בן 27 לא יצאתי עד עכשיו עם בחורה ורוצה להתחתן

למדתי במוסד אקדמי לא יוקרתי

בצבא הייתי ג'ובניק

אני לא אידיאליסט

אני בן אדם מאוד בינוני, לא מצטיין בשום דבר ועובד בעבודה פיזית ופשוטה לפרנסתי הרבה שעות (12 שעות ביום ולעיתים אף יותר).

לא איש שיחה מלהיב, לא למדתי באף ישיבת הסדר או משהו דומה, לא דעתן, וכשאני עם משהו מחוץ לעבודה, אין לי מה לומר.לא חברותי או חכם במיוחד (לא הייתי הולך לבני עקיבא בצעירותי או לתנועת נוער כלשהי וגם כיום איני נמשך לאף פעילות חברתית)

אני אדם די קר ואדיש.

בן אדם של עבודה ולישון- לא מלהיב במיוחד.

בקיצור - אין לי סחורה למכור (לבחורה).

איזה עצות והוראות מעשיות יש לכם להציע לי כשאצא עם בחורה, בהתחשב במצבי ,

בבקשה לא רעיונות כללים אלא דברים מעשיים ברי ישום

בתודה מראש



תשובה

שואל יקר,

אני מתרשמת מכנותך והדרך המאוד קרה אך מדוייקת בה אתה מנתח את עצמך כמביט מהצד. אני מאוד מקווה עבורך כשכתמצא את בת הזוג אותה תאהב לא תוותר יותר קר ואדיש. גם אם אדם מטבעו קצת יותר שקט ומופנם ישנן בחורות שאוהבות זאת. אבל קור ואדישות זה כבר עניין אחר. תצטרך להתאממץ לצאת מגידרך כדי לתת תשומת לב. ולא רק בתקופת החיזור אלא בזוגיות טובה בני הזוג נותנים מעצמם . לתת מחמאות לאופי של בת הזוג, להתנהגות שהנך מעריך, לצאת לעתים למקומות מהנים ומפנקים, תלוי כמובן בבת הזוג ובהעדפותיה. כשהקשר מתהדק לקנות מתנות קטנות מדי פעם ולהתקשר הרבה. חשוב מאוד בקש עם בת זוג להיות קשוב גם אם אתה אינך מרבה לדבר , חשוב שתקשיב לדבריה הקשבה אקטיבית ע"י הסתכלות בעיהיה, הנהון של הבנה, חיוך מדי פעם ועוד...

אני מציעה שלא תנסה למכור לבחורה את שתארת מעלה בעניין העובדה שאתה משעמם בינוני ועוד... תספר לה על עצמך בלי שיפוטיות, חשוב שאת תהיה שלם עם מי שאתה. אם אתה אינך שלם עם המקום בו אתה נמצא אני ממליצה בחום לחפש עצמך לפני התמקמות וניתן גם לפנות לייעוץ פסיכולוגי קצר. חשוב שתהיה לך הערכה עצמית כי כל אדם הינו עולם מלא, ולא ייתכן שתצא עם בחורה כשאתה מרגיש כלום.

בהצלחה רבה

אלישבע פרידמן

יועצת זוגית