על מה פוסלים קשר?

חדשות כיפה ארגון ישפה 09/09/13 10:16 ה בתשרי התשעד

על מה פוסלים קשר?

שלום. אני עוד מעט בן 30. יצאתי עם המון בחורות. אני מוצא את עצמי פוסל בחורות על כל מיני דברים. אני לא יודע על מה נכון לפסול ועל מה לא. האם נכון לפסול בחורה בגלל שהיא לובשת מכנסיים? בגלל שיש לה טלויזיה בבית? בגלל שההורים שלה גרושים? לפעמים אני פוסל על זה לפני הקשר ולפעמים בתוך הקשר. תמיד אני מוצא משהו שמפריע לי וכל הדייט לא מתקדם. אשמח לעצתך. תודה.



תשובה

שלום לך.

העצה שלי היא לשבת עם עצמך לפני הדייטים, ולחשוב מה הם הקווים האדומים שלך בנושאים שונים. רצוני לומר, מה הם הדברים שאינך מוכן בשום פנים ואופן שיהיו במישהי שעשויה להיות אשתך.

הקווים האלו יכולים לנבוע משיקולים אישיים, דתיים, משפחתיים ועוד. למשל – האם אתה לא מוכן בשום פנים ואופן לצאת עם ספרדיה/אשכנזיה/גבוהה/נמוכה/מעשנת/יש לה טלויזיה בבית/יש לה אמא חורגת ועוד... לא משנה כרגע מה הן הסיבות, העיקר שתהיה סגור על הרשימה שמייצגת את הקווים האדומים שלך. (אם אתה רואה שהרשימה הזאת מתארכת מידי – כדאי לבדוק האם אתה מקפיד מידי).

לאחר שיש לך את הרשימה כדאי להבחין בין שני שלבים:

לפני שאתה יוצא עם מישהי עליך לברר האם יש דבר שנמצא ברשימת חוסר ההתאמה. אם כן – אני ממליץ לחפש מישהי אחרת.

אם לא – עליך לצאת איתה במטרה אחת בלבד – להעמיק את הקשר. ההחלטה הראשונית האם לפסול אותה על משהו או לא כבר נעשתה, וההחלטה השניה צריכה להגיע מתוך מקום של הכרות משמעותית יותר.

הכרות יותר משמעותית מגיעה בדרך כלל ממקום שלא מנסה לברור/לשפוט/לפסול אלא ממקום שמסתכל בעיניים סקרניות וטובות כלפיה, ומאפשר כניסה של זוית הסתכלות נוספת למרחב שביניכם ורק לאחר מכן נכון להחליט החלטה נוספת.

לכן לפעמים הדרך להחלטה נבונה היא לשכוח מעצם ההחלטה...

כלומר להיות עסוק בהכרות, ביצירת קשר רגשי ובהעמקת ההכרות.

לסיכום, נסה את המודל הבא:

בירור והחלטה ראשונית -> הנחת כובד ההחלטה בצד והעמקת הקשר הרגשי חוויתי -> החלטה שניה ממקום של הכרות פנימית יותר

בהצלחה רבה...

מושון לוינגר.

מטפל זוגי ומשפחתי ויועץ לפנויים פנויות.

mooshon.lr@gmail.com

www.pesherkesher.com