עיקול חשבון בגלל דוחות חניה

חדשות כיפה עו"ד אריאל מלאכי 28/05/08 10:47 כג באייר התשסח

עיקול חשבון בגלל דוחות חניה

לפני כמה ימים ראינו כי ירד לנו מחשבון הבנק סכום של כמה מאות שקלים. בבירור שערכנו עם הבנק, התברר כי עיריית ירושלים עיקלה לנו עקב דו"חות חניה .

דוחות החניה הללו הם מלפני כשלוש שנים ומעלה( מאז מכרנו את הרכב). את דוחות החניה הללו מעולם לא קיבלנו ולא ידענו כלל שיש לנו חוב לעיריה.

לפני כמה חודשים קיבלנו מכתב מהעיריה שאומר שלא שילמנו את הקנסות ולכן אנו חייבים להם סכום כסף מסויים. ביררנו מה לעשות ,ומישהי מאגף התנועה בעירית ירושלים אמרה לנו לחכות עד שיגישו בקשה לעיקול ואז לפנות עם הצהרה מעורך דין שלא קיבלנו את הדוחות המקוריים ועל כן שיורידו לנו את הצטברות הקנס.

שאלתי היא האם לפני עיקול העיריה הייתה צריכה לשלוח מכתב התראה.

מה ניתן לעשות כעת?



תשובה

העירייה ביצעה את פעולותיה לפי "פקודת המיסים גבייה".

ואולם המציאות שאת מתארת לפיה פקידה אמרה לכם לחכות עד שיהיה עיקול וכו', נשמעת לי מוזרה.אם אכן זה מה שנאמר לכם - אני סבור שכדאי שתפנו באופן מסודר לעירייה ותתארו את המידע שמסרו לכם, ותבקשו להפחית לפחות את הקנסות והריביות.אתם צריכים לבדוק גם האם העירייה בכלל שלחה לכם את הדוחות בדואר רשום, ולאיזה כתובת נשלחו הדוחו"ת (לעירייה צריך ליהיות תיעוד של המשלוח). גם אם הדו"ח עצמו נשלח - הרי שאם חלפו 3 שנים ולא נשלחה תזכורת - העירייה אינה יכולה להמשיך בהליכים.

מכיון שמסרתם שחלק מהדוחות הם בני למעלה מ- 3 שנים כדאי לבצע את הבדיקה.

בברכה,

אריאל

________________________________________

בדרך כלל הנתונים הבאים בשאלה אינם ממצים. בין היתר בשל כך, התשובה הינה בגדר מידע כללי ובלתי מחייב, ואין להסתמך על האמור בתשובה ללא ייעוץ משפטי

מתאים.