סקר גנטי

חדשות כיפה מכון פועה 24/02/09 12:40 ל בשבט התשסט

סקר גנטי

שלום וברכה,

ראשית ישר כוח- כל העוסקים בצרכי ציבור באמונה, ה' ישלם שכרם.

אשמח אם ניתן לקבל תשובה מהר ככל הניתן.

שנית, אני בהריון ראשון באמצע השבוע ה- 17. בבדיקה שגרתית אצל רופא הנשים שלי, שהוא רופא ששומר תורה ומצוות, הוא המליץ לעשות בדיקות של סקר גנטי.

אמרתי לו שעשינו דור ישרים ויצא בסדר, והוא בכל זאת המליץ לעשות. ואז אמרתי לו שאם ח"ו שנינו נשאים, האם כדאי לעשות הפלה. הוא ענה שכל מקרה לגופו ואם אני לא רוצה לעשות עכשיו (כי במילא יהיה לי קשה לקבל היתר לעשות הפלה ועוד בשבוע מאוחר זה) הוא אמר שכדאי להריונות הבאים בעז"ה לעשות את הבדיקה על מנת למנוע הריון פגום. כששאלתי אותו ואיך תמנע את ההריון הפגום הוא ענה לי שיש שיטות ולא פרט.

הייתי רוצה בבקשה לדעת האם יש טעם לעשות את הבדיקה של הסקר גנטי. ואם כן, האם יש טעם לעשות אותה בזמן ההריון הזה או שניתן לחכות עם הבדיקה לבצעה לפני ההריונות הבאים.

תודה רבה.



תשובה

שלום וברכה,

יש כוח על הפניה.

יש אמת רבה ונראה כי הדברים שהרופא הציג בפניכם נאמרו בטוב טעם ובזהירות רבה.

אכן יש דברים שדור ישרים לא בודק כגון נשאות דומיננטית של X שביר (וטוב ונכון שאינו בודק), ויש מקום אמיתי לבדוק לאחר החתונה.

אכן הסבירות כי כעת יש בעיה היא קטנה מאוד ויש מקום ענייני לשקול האם אכן כדאי לבצע זאת בהריון (והלחץ הכרוך בכך) או שמא כדאי לבצע לאחר הלידה.

אכן לא צריך לחשוש מהבדיקות שכן יש ודאי דרכים כיצד ללדת ילדים בריאים ואף שיש בדבר התמודדות הדבר עומד מול החשש של לידת ילדים חולים במידה ואכן מתברר שיש נשאות.

לסיכום, אין בעיה הלכתית לבצע את הבדיקות הגנטיות כעת, אבל יש לשקול כעת האם בשלב זה בהריון נכון לבצע את הבדיקה או להמתין לאחר הלידה.

במידה ויש צורך בבירור נוסף נשמח לסייע

בשורות טובות והריון קל ומוצלח

אודי רט

רב משיב מכון פועה