נערה בגיל ההתבגרות

חדשות כיפה ד"ר צבי מוזס, מכון שילה 02/06/08 14:05 כח באייר התשסח

נערה בגיל ההתבגרות

יש לי 4 ילדים - הקטנה בת 13 - יפה(לכל הדעות)מוכשרת - ומתוקה.בזמן האחרון חלה ירידה משמעותית בלימודים עד כדי שלילים.ניסינו לדבר איתה ולהסביר לה את חשיבות הענין אבל זה לא עוזר ,היא טוענת שהיא לא מוכשרת כמו האחים שלה ולמרות שאנחנו מציעים לה את כל העזרה שבועלם - בבית ומחוצה לה ,היא עדיין לא מספרת על תוצאות מבחנים , ולא תמיד מספרת את האמת על נושאים נוספים - עם מי היא יוצאת לבלות - ממי היא קיבלה מתנות וכד' רוב הזמן היא ילדה מקסימה שעוזרת בבית ואהובה מאד גם בחברה.מה עושים עם הלימודים וה"כנות"???עד כמה אפשר ללחוץ ואולי איך כדאי לברר לגבי קשיים בקשב וריכוז למרות שאנחנו מאמינים שהבעיה היא לא שם.תודה



תשובה

שלום רב,

כדאי להתייחס לטענה שלה שהיא לא מוכשרת כמו האחים שלה ברצינות, ואולי אף לבדוק את היכולת הממשית שלה. בגיל שלה, תחילת גיל ההתבגרות יש נטייה טבעית לא לשתף את ההורים בכל דבר, לנסות לשמור על סודיות ופרטיות, אך יתכן שלה יש סיבות נוספות בשל הלחץ שהיא מרגישה מצפיות ההורים.

רצוי לברר גם מה דעת ביה"ס- המורה היועצת ולנסות להשוות כיצד הם וכיצד אתם רואים את מה שעובר עליה- האם משבר הגיל או משהו רגשי נוסף. על השאלה עד כמה ללחוץ קשה לענות בלי להכיר אתכם כהורים ואותה, לעתים נכון וחייבים ללחוץ, ולעתים יש להרפות ולהניח לה. יתכן שבביה"ס יוכלות לסייע ואם לא כדאי לפנות ליעוץ נוסף.

בהצלחה.