מניעת הריון

חדשות כיפה מכון פועה 24/10/09 21:49 ו בחשון התשע

מניעת הריון

שלום!

לפני פחות מחודש ילדתי ב"ה ילדה מתוקה מדבש ובבית כעת ארבעה חמודים כשהגדול בן חמש וחצי. אני עוד מעט בת 26 והשבח לאל אני זוכה לגדלם בנחת ובשמחה.

שאלתי היא כזאת- אין לי ב"ה כל בעיה רפואית או בעיה אחרת, אך אני חוששת מעט להכנס במהירות להריון נוסף ועדיין לא הסתגלתי למצב החדש בבית (ארבעה ילדים). האם מותר מבחינה הלכתית לקחת משהו למניעה? או שמא זוהי רק בעיה אמונית שלי ואני צריכה לסמוך על ה' שאם הוא נותן אני גם אסתדר... (יש לציין שאני מניקה בהנקה מלאה).

חן חן על הקדשת הזמן למענה.



תשובה

שלום וברכה,

מזל טוב ושפע ברכה ויהי רצון כי תזכו לגדל את ילדיכם בשמחה ונחת שפע ואריכות ימים מתוך הודיה שלמה לה' יתברך.

מניעת הריון הינה שאלה לגיטימית שיש לה מקום בשלבים שונים של החיים, והמענה לכך צריך להיות באופן פרטני, יש מקרים בהם הנכון ביותר הוא לחזק את הזוג כי נכון למנוע הריון והדבר הוא נכון ביותר ויש לעשות זאת ללא חשש, ויש מצבים כי נכון לחזק שאם אכן יש כוחות ויש סבירות ריאלית כי ההנקה מונעת הריון למשך זמן רב, ואז הדבר מאפשר מקום של אי מניעה ואי התערבות תוך שמירה על כוחות והתחדשות בכוחות חדשים.

למעשה, כיוון שאין דרכי לתת מענה לשאלות אלו בדרך זו, אלא רק בשיחה ישירה (ובפרט שכאשר מחדדים את הדברים ניתן להגיע למקום נכון ומדוייק יותר לאן לכוון וכיצד לנהוג למעשה) אני מציע ליצור עימנו קשר למכון פועה ונשמח לסייע

בשורות טובות

אודי רט

רב משיב מכון פועה