מחזור רק יומיים ושיעור יתר

חדשות כיפה דפנה מאיר 17/04/13 16:47 ז באייר התשעג

מחזור רק יומיים ושיעור יתר

ליועצת שלום,

אני בחורה דתייה רווקה וסובלת משיעור יתר כבר שנים.

עלי לציין שיש לי אחות גם שעירה אך נראה לי לא ברמה שלי וב"ה יש לה ילדים.

כמו כן הווסת אצלי עד לפני שנה הייתה בערך 4-6 ימים עם דימום בנוני,עכשיו פתאום הדימום חלש מאוד ובקושי יומיים.

הייתי אצל רופאת נשים שעשתה בדיקות הורמונאליות ולטענתה הכל ב"ה בסדר רק הטסטוסטרון נמוך מהנורמה אך לדעתה אין לכך משמעות.

אני גם עשיתי אולטרסאונד בטן כי אי אפשר להכניס אצלי פנימה והרופא אמר שב"ה הכל בסדר אך רואים נוזל רב בדוגלס שאני לא יודעת מה זה.

אני מודאגת אם תוכלי בבקשה לאמר לי מה אומר עניין זה לגבי פוריות והאם אולטרסאונד בטן אמין כדי לדעת שאין שחלות פוליסטיות ושהרחם בעובי תקין.

בתודה לירז



תשובה

בס"ד

ללירז היקרה, שלום ושמחה,

אורך ימי הדימום אינו קובע לעניין שחלות פוליציסטיות, או לעניין תקינות הורמונלית. יותר חשוב לדעת כל כמה זמן מופיעה וסת, והאם מספר הימים בין וסת לוסת דומה. במילים אחרות- האם המחזורים סדירים. כמו כן, האירוע המרכזי של המחזור הוא הביוץ. כדי לדעת האם יש ביוץ והאם הוא תקין, אין די בקביעה כלשהיא על פי מספר ימי הדימום. גם לא על פי כמות השערות בגופך. יש המון נשים שעירות באופן משמעותי יותר מאחרות, שהן פוריות בהחלט. לא זו אף זו, גם נשים עם שחלות פוליציסטיות הרות ויולדות ילדים רבים, כאשר לחלק מהן אין כל מושג בדבר השחלות הפוליציסטיות שלהן. מספיק ביוץ אחד תקין פעם בשנה, בשביל שיהיה להן ילד כל שנה.

טסטוסטרון נמוך מהנורמה לא מסתדר עם שיעור יתר. ובאמת, לא מסיקים מסקנה מבדיקה חד פעמים. בנוסף, זה יכולן להשפיע במידה כלשהיא על החשק המיני של נשים, אך לרוב לא ישפיע על הפוריות. בדיוק כפי שהרופאה אמרה.

נוזל רב בדוגלס יכול להעיד על כך שהיית סביב ביוץ, ויכול לרמז על שחלה פוליציסטית. שוב, מבדיקה אחת, שאין לי מושג מתי נעשתה במחזור,] אין לי שום דרך לדעת אם את פוליציסטית או לא.

קל וחומר, בן בנו של קל וחומר, שאין לי שום דרך לדעת מה עובי הרירית שלך. גם דבר זה משתנה, כמובן, לאורך המחזור, ונמדד במספרים. לא ציינת בשאלתך שום מספר.

בכל אופן, במצבך, שבו את עדיין אינך מנסה להיקלט להריון באופן אקטיבי, אני מציעה לך לא להטריד את עצמך בשאלה האם את פורייה כמו רובן, או שתזדקקי לעזרה כלשהיא לכניסה להריון.

אני מאחלת לך הצלחה בכל!

מדפנה מאיר