מחזור קצר

חדשות כיפה דפנה מאיר 03/03/09 09:44 ז באדר התשסט

מחזור קצר

שלום דפנה,

אני בת 29 ואמא לשניים. מאז לידת בני השני (בן שנה וחצי) אני עם התקן ג'ניפיקס.

מאז הלידה האחרונה המחזורים שלי הולכים ומתקצרים בהדרגה. לפני שהתחתנתי הם באו כל 30-34 יום, עכשיו אני במצב של מחזור כל 19-22 יום. הדימומים בווסת נמשכים כ-6 ימים, שזה נורמלי.

האם זה נורמאלי? מה אפשר לעשות כדי להאריך את המחזור? איזה טיפול את ממליצה?

מעבר לשאלה הבריאותית יש לי גם תיסכול ממעט ימי הטהרה, שאני לא יודעת מה אפשר לעשות עם זה, אם בכלל.

תודה על תשומת הלב,

עדינה



תשובה

בס"ד

לעדינה, שלום ושמחה,

מצבך נורמלי, במובן זה שהוא ככל הנראה אינו מסכן את בריאותך. ועם זאת, מדובר במצב מחליש פיזית. קשה לגוף ליצור מערכת מחזורית חדשה בפרקי זמן כה קצרים, ולדמם את עצמו לדעת לעיתים כה קרובות.

אני מציעה לך לנסות את הטיפולים הצמחיים של עליזה לוין המפורסמת, ששידרתי כאן את המספר שלה כמה פעמים בשאלות.

אם קשה לך להגיע אליה, כל מטפל מומחה בצמחים יוכל לסייע לך להאריך את המחזור.

אם את סובלת מתנודות במשקל, או ממשקל גבוה או נמוך מדי, כדאי לך לטפל גם בזה.

בנוסף, לבצע ספירת דם, וגם רמות של חומצה פולית וB12. לפעמים דווקא מחסור בדם עלול לגרום לאישה לדמם יותר, על אף שההיגיון אומר שעליה לשמור על הדם שלה.

גם התעמלות גופנית מסוג שנותן לך כוחות, ולא מתיש אותך, עשויה להועיל. אם לא תצליחי בתוך כחודשיים לשפר את מצבך בעזרת כל אלו, אני מציעה לך להוציא את ההתקן. למעשה, הייתי מציעה לך לעשות זאת מלכתחילה, אולם איני יודעת אם היית בוחרת זאת כאופציה ראשונה, ולכן מקווה בשבילך שיתר הרעיונות יסייעו לך. זאת משום שהניסיון שלי עם דתיות הוא כזה שהן מוציאות את ההתקן, לא מחכות עד שהן מוצאות אמצעי יעיל אחר, ונכנסות להריון, גם כשזה לא תמיד מתאים למצב הפיזי שלהן.

לגבי התיסכול ממיעוט ימי הטהרה- זהו אכן מצב מתסכל מאוד, ויש לא מעטות שחוות אותו. הדבר הטוב במצב הקשה הזה הוא שאת תטפלי בעצמך כמה שיותר מהר, בלי להזניח, מה שאולי הייתה עושה אישה אחרת, שלא לחוצה על הימים הללו. בכל רע יש משהו טוב... בהצלחה, מדפנה מאיר.