מחזור לא סדיר לאחר לידה

חדשות כיפה אורלי ואבישי מלכיאל 29/11/13 07:51 כו בכסלו התשעד

מחזור לא סדיר לאחר לידה

שלום שמי שרונה ואני פה בבעיה אני 3 חודשים וחצי אחרי לידה אבל עיבדתי את העובר אחרי חודש וחצי קיבלתי מחזור ראשון שזה היה באוקטובר והמחזור נימשך 4 ימים אחר כך עוד פעם בדיוק 20 יום עוד פעם קיבלתי מחזור שזה גם באותו חודש והמחזור הזה נימשך 5 ימים הייתי אצל רופא נשים שלי אבל הוא אמר לי שזה קורה אחרי לידה אבל עכשיו אני אחרי 32 ימים ועוד לא קיבלתי מחזור אני לא מבינה למה זה קורה אני כל כך רוצה להיכנס להריון בלי שיהיה לי שום בעייה אני רציתי לשאול האם זה קורה אחרי לידה האם המחזור מגיע חודש אחת קצר חודש אחת ארוך האם יש טיפול בשביל זה כי לפני הריון ראשון הכל המחזור היה סדיר רק עכשיו הוא עושה בעיות האם אני צריכה לדאוג האם אולי אני לא הגעתי ליום הבלות אני רק בת 28.11 חודש הבא ניכנסת ל 29 או שאני חייבת לעשות טיפול האם יש אצלכם שמישהו יכול לעזור לי בבקשה.



תשובה

שרונה היקרה שלום רב

אובדן של עובר הוא אירוע קשה ומצער. אנו מקווים ומאחלים לך שההיריון הבא יהיה קל, יעבור בשלום ושתזכי לכך במהרה.

לגבי שאלתך: מחזורים לא סדירים לאחר לידה הם עניין שכיח וחוות אותו נשים רבות. לוקח לגוף זמן לחזור לתפקוד הקודם ויש גם נשים שהמחזור שלהן היה מדויק לפני הלידה ומופיע באופן שונה לאחריה. בתיאור שלך אין כדי להעיד על בעיה בפוריות או על 'גיל מעבר'. בכלל, מבחינה רפואית מחזורים כל 25-35 יום (בין היום הראשון של הוסת ליום הראשון של הוסת הבאה) נחשבים סדירים.

בשלב בו את נמצאת היינו מציעים לך לקחת נשימה עמוקה, להירגע ולתת למערכות הגוף את הזמן הנחוץ להן. יש סיכוי טוב שהדברים יסתדרו ותמצאי את עצמך 'מופתעת לטובה'.

אם המחזורים ימשיכו להיות שונים אחד מן השני בצורה משמעותית תוכלי להתייעץ עם הרופא שלך ולבצע בדיקות פשוטות שיוכלו להצביע על המצב ההורמונלי.

בהצלחה רבה וחג חנוכה שמח,

אורלי ואבישי

רפואה זוגית www.aom.co.il