מחזור ארוך וטיפול

חדשות כיפה מכון פועה 30/10/06 14:33 ח בחשון התשסז

מחזור ארוך וטיפול

כפי שנראה לי(מבדיקת חום הגוף) הביוץ מתרחש לאחר 12-13 ימים מתחילת המחזור כשאורך הוסת הוא 7 ימים.בזמן המחזור יש דימום של 3 ימים,הפסקה ושוב דימום ליום. השאלות הן:

1.האם ידוע לכם על תרופה אלטרנטיבית שתוכל לסדר את הוסת ובכך לקצר את משך הדימום?

2.האם יש דרך להאריך את המחזור שלא באמצעות תרופות ?

3.בהרבה מקומות מובאת האפשרות של לקיחת איקקלומין- רציתי לדעת מה היתרון של התרופה,הרי איננה מאריכה משך מחזור אלא גורמת להיוצרות זקיקים?

4.ראיתי שיש המון תופעות לואי לאיקקלומין.החל מכאבים ועד עליה בסיכויים לחלות בסרטן.אם תוכלו להוסיף בענין,אשמח לדעת מה הסיכונים.

תודה,ושנשמע בשורות טובות!



תשובה

שלום וברכה,

א. בראש ובראשונה חשוב להדגיש כי אין לקחת איקקלומין ללא המלצת ברורה של רופא פוריות, וגם אז צריך לראות כי לא רצים מהר מידי ללא כל היגיון וסיבה אמיתית.

ב. איני יודע כמה זמן אתם נשואים והאם אכן ישנה בעיה שבגללה כבר עתה כדאי להתחיל בבירורים מקיפים.

ג. מדידית חום השחר הינה דרך בדוקה לטעויות רבות, הדרך הטובה ביותר למציאת זמן הביוץ היא ע"י אולטרסאונד וברמה הביתית ע"י בדיקות ביוץ ביתיות.

ד. ישנם דברים טבעיים כגון ילקוט הרועים ודומיו עליהם ניתן לברר בבתי טבע שונים, חלקם יעילים ועזרו לנשים רבות לקצר את זמן הדימום.

ה. חשוב מאוד לשאול ושוב לשאול ולשאול, לפי דבריך זמן הדימום הוא 4 או 5 ימים אך את כותבת כי משך הווסת הינו 7 ימים, אם המראה על העד אינו אדום ממש, פנו עם המראה אל הרב ובררו האם זהו צבע אסור או מותר.

ו. ושוב, איני יודע באיזה שלב אתם נמצאים, מהו גילכם וכמה זמן הינכם נשואים, מידע זה חשוב מאוד על מנת לדעת האם יש כבר מקום להתחיל לברר או שמא הלחץ כעת רק יכול להזיק.

ז. לכן, אני מציע לפנות אלינו טלפונית לשמוע ולהשמיע ובכל לקבל קנה מידה נכון לדברים.

בהצלחה רבה ובשורות טובות

אודי רט

רב משיב מכון פוע"ה