מה שה' נתן

חדשות כיפה מכון פועה 16/08/09 09:07 כו באב התשסט

מה שה' נתן

שלום וברכה,

התחתנתי ממש לא מזמן וה' זיכה להריון, אני מאוד אבל מאוד רוצה בן ראשון , אך לצערי זה לא קרה וזה בת .

אני בכל אופן מאז קצת בלי מצב רוח וקשה לי עם זה , אני יודעת שאני ממש לא בסדר ושיש נשים שעוברות ייסורים על מנת להכנס להריון, וזה ממש כפוי טובה כלפי הקב"ה.

**** אודה לכם עד מאוד לתגובות **********

תודה.



תשובה

שלום וברכה,

האמונה בהשגחתו של ה' בעולם אינה הופכת את האדם המאמין לפסיבי ולחסר עשייה, לא במעשה היום יום ולא בתפילותיו, לא באמונתו ולא בעשייתו.

בעוד שהאדם המאמין צריך לחלום ולשאוף, לחתור ולעשות, בד בבד עם העשייה והציפיה הרי הוא גם צריך להיות אדם המאמין כי הקבה אכן משגיח על ברואיו, ונדרש ממנו לעיתים להתאים את החלום את המציאות בה הוא חי, לא בבחינת הקטנת עולמו אלא על מנת להגדיל את עולמו, להגדיל את עשייתו להגדיל את אמונתו ובטחונו.

השילוב בין החלום והציפיה וקבלת הנהגת ה' בעולם והתמודדות עם אכזבה טבועה ביסודה ביכולת להבין את יש כאן מנהיג ואין אני הוא זה שמנווט ומחליט, אומנם לעיתים בכוחי להשפיע ולפעול, במעשה וגם בתפילה, אבל יש שלב שבו אדם צריך לקבל את אשר ניתן לו.

מה שה' נתן, נראה כי מקורו ה' נתן וה' .....חלילה.

שפע וברכה ניתן לכם, הכירו תודה לקבה, התעלו מעל החלום האישי, ושרדגו אותו לחלום גדול יותר, חלום וציפיה שתהיה בו הבנה לכך שהקבה מנהיג עולמו בחסד וברחמים, מנהיג עולמו באהבה וזוכים אתם לקבל שפע רב.

ולא רק בגלל שיש כאלו שלא זוכים לקבל את השפע במהירות ושמחה אלא כי כל אחד מקבל מנת חלקו ואת ברכתו באופן שהקבה חושב להשפיע וצריך הוא להיות מושפע.

יהי רצון כי תזכו לראות את יד ה' ברחמיו המרובים בכל מקום, להכיר תודה ולהפיץ חסדיו בכל ולזכות לשמוח על היותכם שותפים עימו ביצירת חיים חדשים.

בהצלחה רבה והמשך הריון מוצלח

אודי רט

רב משיב מכון פועה