מה נכון לעשות ?

חדשות כיפה ד"ר צבי מוזס, מכון שילה 18/08/06 10:26 כד באב התשסו

מה נכון לעשות ?

אני אם לשני בנים בני 5.5 ו- 4 לאחר שנים רבות של זוגיות שלא מובילה לצמיחה החלטנו "לפרק את החבילה" לעת עתה . בן זוגי עזב את הבית ומגיע בכל יום אחה"צ ועד שהילדים הולכים לישון החלטתי בשלב זה לא לספר להם מכיוון שחשבתי שכדאי לחכות עד אחרי תחילת שנת הלימודים (כיתה א' וגן עירוני ) שניהם הולכים למסגרות חדשות עבורם, מה גם שהינו צרכים לעבור דירה ורשמתי אותם למסגרת באיזור איליו היינו אמורים לעבור ושם אין ילדים שהם מכירים וכרגע אני מתלבטת אם בעקבות המצב החדש עדיף לנסות ולהעביר אותם למסגרת לימודית באיזור המגורים הנוכחי ועם ילדים שהם מכירים וזאת על מנת להקל עליהם בעקבות המצב החדש שנוצר ? כמו כן האם לדחות את ההודעה על פרדתנו עד אחרי תחילת שנת הלימודים ?

אודה באם תתנו את חוות דעתכם בהקדם מכיוון שאני צריכה להחליט באופן מידי ולא יודעת מה נ

נכון לעשות?

תודה!



תשובה

שלום רב,

אין מירשם מה נכון לעשות, היות וזה תלוי בנסיבות של אופי הילדים ומצב היחסים בינכם סביב הפרידה. חשוב גם שהאב יהיה שותף בדילמות הללו היות והפרידה לא מסירה את אחריותו והקשר בינו ובין הילדים.

במידה וההחלטה היא סופית אין סיבה לעכב את שיתוף הילדים כל אחד בשפתו ובהתאם לרמת התפתחותו. נראה שאת דוחה את העניין בשל הקושי שלך לומר להם, וזה מובן.

השיקולים לגבי בי"ס ומקום צריכים להיות ענייניים. בדרך כלל לילדים יש יכולת הסתגלות גמישה, ואם אין סיממן מובהק לקושי מיוחד להסתגל, הפרידה והבשורה עליה לא צריכים להיות מרכיב בשיקול.

בכל מקרה כדאי לך להתיעץ עם חברה, בני משפחה, גננת אשר מכירים מקרוב את הילדים, ולבדוק האם החששות שלך יש להם בסיס וצריך לקבל החלטות בהתאם.

בהצלחה.