לקיחה נכונה של גלולות

חדשות כיפה דפנה מאיר 10/04/13 16:33 ל בניסן התשעג

לקיחה נכונה של גלולות

שלום.

התחלתי לקחת גלולות לא מזמן והבנתי דברים שונים לגבי לקיחתם:

שאלתי את הרופאה אם אני יכולה לחבר חפיסה וחצי של גלולות (מדובר בגלולות "מרסילון") והיא אמרה שכן. אני חשבתי שאני צריכה אם כן, לחכות יותר משבעה ימים בין נטילת גלולות זו להמשך נטילת הגלולות. הבנתי יותר מאוחר שאני לא הייתי אמורה לחכות יותר ימים ושלמרות שלוקחים יותר מחפיסה אחת, אני צריכה לחכות רק שבוע בין מתן גלולות אחד לשני. כיוון שיצא שחיכיתי 11 ימים בסוף, רציתי לדעת האם הגלולות שאני לקחתי בסבב השני הם אפקטיביות. לצורך העניין- לאחר 4 ימים של לקיחת גלולות לאחר שחיכיתי 11 ימים ללא לקיחת גלולה קיימתי יחסי מין. האם אלו נחשבים ליחסי מין שאינם מוגנים? ואם כן- כיצד יש לנהוג להמשך? לעשות הפסקה רק של שבוע בין לקיחת גלולות בכל מצב שלא יהיה? וכמה זמן לאחר התחלת לקיחת הגלולות בסבב השני (לאחר הפסקה של שבוע), הגלולות אפקטיביות? כבר לאחר גלולה אחת? רק לאחר שבעה ימים של לקיחת גלולות? או כבר קודם לכן? (שמעתי כל מיני תשובות לא ברורות...)

תודה רבה!



תשובה

בס"ד

לנועה היקרה, שלום ושמחה,

אין בדבריי אלו המלצה לנטילת גלולות, משום שאני ממליצה לכולן להימנע מנטילתן. דבריי אלו הם תשובה לשאלתך על מצבך תוך כדי נטילתן.

אכן, יש לחכות שבוע בין חפיסה אחת לזו שאחריה, גם אם נטלת 5 חפיסות ברצף.

וכך תעשי גם בהמשך.

בעיקרון, אפשר לחבר 4-5 חפיסות.

אם יש דימום תוך כדי נטילת החפיסה השנייה, השלישית, הרביעית או החמישית, יש להפסיק את לןקיחת הכדור, לחכות שבוע (בו יש דימום, ואולי הדימום יימשך יותר משבוע, אך לא להתחשב במספר ימי הדימום), ואז לחזור לקחת את החפיסה הבאה.יחסי המין שקיימת בחפיסה הבאה, אחרי הפסקה של 11 יום נחשבים ליחסי מין לא מוגנים. כי יכול להיות שהגוף שלך הספיק לעשות ביוץ במהלך ימי ההפסקה. ועל כן יש להמתין חפיסה שלמה (21 יום) לפני שתוכלי לקיים יחסי מין תוך הסתמכות על הגלולות בלבד.

בינתיים, עלייך לבצע 2 בדיקות הריון- אחת אחרי 8-9 ימים מאותו קיום יחסי מין לא מוגנים, ורצוי בדיקת דם. ואם היא חיובית- להפסיק מייד את נטילת הגלולות. אם הבדיקה שלילית, חזרי על בדיקת הריון בשתן כעבור שבועיים מאותו קיום יחסי מין, כדי לוודא שאינך בהריון.

בהצלחה בכל!

מדפנה מאיר