למה צריך לטבול

חדשות כיפה מכון פועה 31/01/09 20:59 ו בשבט התשסט

למה צריך לטבול

למיטב ידיעתי טובלים כדי להסיר טומאה וכל הטומאות מגיעות מאב הטומאה - מת.

כאשר אישה נידה מהסיבות הרגילות הרי שיש פה טומאה של פוטנציאל חיים שלא התממש.

אבל מה קורה כאשר הדימום הוא מסיבה אחרת?

למשל - אני בעלת שחלות פוליציסטיות בטיפולי פוריות, ברוב הפעמים אני לוקחת כדורי פרוגסטרון (דופסטון או פרוברה) בכדי להביא מחזור מלאכותי כדי להתחיל בזריקות, מדוע אני צריכה לטבול לאחר מחזור מלאכותי שכזה שאין לו שום קשר לטומאת מוות או לטומאה כלל? הרי על דימום מפצע ביד לא נטמאים אז מדוע שאטמא על דימום שנובע מכדורים בלבד?

אותו הדבר בחורה שלוקחת גלולות הרי הדימום נובע מהפסקת הגלולות ואין כלל ביוץ מדוע יש צורך לטבול אחרי דימום שכזה?

אני שואלת בעיקר כדי שיקל עליי להתמודד רגשית עם הצורך לטבול אחרי מחזור שידוע לי שלא בא לאחר ביוץ כאמור לעיל, אני לא שואלת כדי לנגח אלא באמת כדי להבין את הסיבה וההגיון.

תודה מראש על התשובה.



תשובה

שלום וברכה,

ראשית ישר כוח על השאלה, אני מבין כי השאלה נובעת מתוך ריכוז של ההתמודדות והקשיים הקיימים, והדבר הנכון והטוב הוא כי את בוחרת לשאול ולברר על מנת לקבל מענה.

מציאות של נידות היא כאשר ישנו דימום שמקורו מהרחם, בין אם הדימום הזה אצל זקנה או אצל מניקה או אשה הרה ובין אם אצל אשה במצב רגיל ושגרתי בו הדימום הוא לאחר כשבועיים מהביוץ.

ולכן, אף שאולי ניתן לבנות רעיונות שונים, שיש בהם גם צדדים רוחניים אמיתיים, יש לזכור כי ההלכה הבסיסית היא כי דם מהרחם שהוא דם שאינו של פצע הרי הוא הדם האוסר.

ולכן, המציאות של טהרה, שבעה נקיים וטבילה היא לאחר אלו, ואף שאין ספק כי הדבר כרוך בהתמודדות לא פשוטה במישורים השונים יש למצוא את הכלים ואת המזור לכך, את המענה ההלכתי המדוייק ואת המענה הנפשי והרוחני הנכון להתמודדות השונה.

אני מניח כי הדברים לעיל , הן בשאלה והן בתשובה הן כטיפה בים מתוך התחושות השונות והמענה שניתן לתת, ולעיתים אין תחליף לשיחה ישירה בה תוכלו להשמיע ותוכלו לשמוע

בהצלחה רבה ובשורות טובות במהרה בע"ה

אודי רט

רב משיב מכון פועה