ללא נושא

חדשות כיפה מכון פועה 05/09/05 15:06 א באלול התשסה

ללא נושא

שלום,

אני בן 21. כבר די הרבה זמן שאני חושש מבעיית פוריות. אני לא יודע להצביע על בעייה מדוייקת, ואני לא בטוח האם אכן יש בעיה, אבל אני שם לב לכל מיני סימנים לא כ"כ מעודדים.

קשה לי לכתוב על כך, אבל בכ"ז אני אנסה לתאר את מצבי, כי קשה לי להתמודד לבד עם החששות ואני רוצה לשמוע חוות דעת מקצועית כלשהי.

-מדי פעם הרגשתי כאבים משונים באזור המדובר, בד"כ בסמוך להתרגשות מינית (עכשיו זה עבר כמעט לגמרי). מספר המקרי לילה שלי ירד בהרבה. גם כאשר יוצא לי משהו, זה נראה לי פחות סמיך ממה שהיה לי בעבר. וככלל, התחושה המינית שלי באותו אזור ירדה.

האם זה טבעי שמקרי הלילה פוחתים (כתוצאה מסיום גיל ההתבגרות, או כתוצאה מפחיתה בהרהורים מיניים)? האם הסימנים הללו מעידים בהכרח על בעיה או שייתכן שמדובר בתופעות לא משמעותיות?

ואם אכן יש מקום לחשוש - מה עלי לעשות?

אני עוד צעיר ורחוק מלחשוב על חתונה. אני ממש פוחד לגשת כעת לבדיקות כלשהן. זה קשה לי גם מבחינה נפשית, וגם מהבחינה שאחרים ידעו על כך. אישית, בשלב זה, הייתי מעדיף להדחיק את החששות הללו (נראה לי שלא מדובר במשהו שיחמיר עם הזמן)ולהמשיך הלאה למרות הקושי שבדבר, ואם יהיה צורך - לבדוק את העניין בבא העת.

האם יהיה נכון לנהוג כך?



תשובה

שלום וברכה,

ראשית אני רוצה לעודד אותך על כך שאתה פונה לעזרה כיון שזה כבר מוריד את הלחץ.

ולעצם הענין- עד כמה שידוע לי משיחות עם רופאים אין כאן שום חשש לבעיה וזה טבעי ונורמלי גם בין השאר מהסיבות שהזכרת.

בכל מקרה ברור שאין מקום לבדוק את הענין כעת לפני חתונה.

לגבי טענתך שאתה צעיר ורחוק מלחשוב על חתונה , אני חולק עליך וחושב ( מתוך נסיון רב ) שבהחלט יש מקום לחשוב על חתונה , כמובן בייעוץ והדרכה נכונה עם מישהו בעל נסיון שמכיר אותך,

בברכה

מכון פוע"ה