ללא נושא

חדשות כיפה ד"ר צבי מוזס, מכון שילה 25/09/06 14:06 ג בתשרי התשסז

ללא נושא

כיצד ניתן לעזור לקרב משפחה בן למעלה מ-50 שבשנים האחרונות פיתח רגישות/פגיעות שנראית בעיני הסביבה כמוגזמת. הוא נפגע מכל דבר קטן שכל אחד (כולל משפחה קרובה) אומר או עושה, הוא נוטה לפרש כל דבר כפגיעה אישית בו ולא מסוגל להבליג. הוא כועס על כל מה שנדמה לו כחוסר כבוד כלפיו וכתוצאה מכך מסתכסך עם חברים, משפחה וכו'. יש לציין כי בס"ה הוא אדם חיובי איש משפחה מסור, שאוהב לעזור לזולת, עוסק בצרכי ציבור בישוב שבו הוא מתגורר ועקב כך מקושר להרבה אנשים שאמנם מעריכים את פעלו אבל מודעים גם לכך שיש לו נטיה להיפגע מכל דבר קטן ועקב כך נזהרים מלהתקרב אליו.

הוא לא מוכן לשמוע שמשהו לא בסדר בהתנהגותו וללכת לטפל בכך לדעתו אחרים מרבים לפגוע בו כי הוא לא צבוע ואומר מה שהוא חושב ולאחרים זה לא תמיד נעים לשמוע את האמת.

כל הנסיונות לשכנעו "לצפצף" על מה שהאחרים אומרים ולא להיפגע ולהתרגז מכל דבר - לא הצליחו.

צריך להוסיף שבאופן כללי לא אכפת לו מה אחרים אומרים או חושבים עליו אבל כשזה מגיע למשהו ישיר כלפיו הוא הופך עולמות ומנתק קשרים לאלתר.

האם יש לכם איזו עצה טובה לאשתו וילדיו כיצד להתמודד האם יש ייעוץ כלשהו שהם יכולים להעזר בו בלעדיו?

אודה לכם על תשובתכם הדחופה



תשובה

שלום רב,

אכן קשה לעזור כאשר אדם לא מכיר בבעייתו, ומקשה על בני משפחתו וסביבתו. על זה נאמר מי שמכיר בבעייתו זה חצי פתרון.

יתכן שכדאי שאשתו, עם הילדים או בלעדיהם, תגש ליעוץ בעצמה, ניתן יהיה לחשוב מה עושים וכיצד מתמודדים. דרך נוספת היא לנסות להגדיר את הבעייה כזוגית או משפחתית,ולבקש ממנו לבוא יחד ליעוץ.

יתכן שאם מציגים את הבעייה כמערכתית או משפחתית קל יותר לאדם לבוא ליעוץ, ולעתים אף להיעזר בה ממש.

בהצלחה.