ללא נושא

חדשות כיפה נחמה קירשנבאום אבינר, מכון שילה 10/10/06 21:18 יח בתשרי התשסז

ללא נושא

אני בת 17.היה לי חבר במשך שנה היה לנו קשר טוב אבל אף פעם לא סמכתי עליו. לא משנה כמה הוא אמר שהוא אוהב אותי וגם הראה את זה היתי מאמינה לו לאותו רגע ויום אחרי חושבת מחשבות אחרות-שאולי הוא סתאם אומר. לכן(ובגלל עוד סיבות..) החלטנו להפרד...ואני יודעת שהוא ממש אוהב אותי ורוצה שנתחתן בעתיד אבל תמיד עולות לי רגשות שליליות. 1.אני תמיד ירגיש את ההרגשה הזאת או שאולי זה רק במקרה הספציפי איתו???וממה נובעת ההרגשה הזאת?? 2.זה גורם לי לפקפק במה שיצא מהקשר הזה בעתיד..אשמח אם תיעצו לי...תודה רבה...



תשובה

שלום לך

את פותחת את דברייך בכך "שאף פעם לא סמכתי עליו". זו אמירה מאד משמעותית שקשה לי להאמין שמסתכמת רק בנושא אהבתו אלייך או לא.

הקשר איתו החל, לפי דברייך בגיל 16 ואולי גם פה טמונה הבעיה בקשר. גיל זה עדיין מוקדם מדי בכדי לדעת עם מי כדאי להתחתן ועם מי לא.

לכן קשה לקבוע אם הבעיה היא ספציפית אליו או לא.

באופן אישי אלייך, בלי קשר לבחור - חשוב שתשאלי ותבחני את עצמך בכל הקשור לביטחון העצמי שלך. האם את מסוגלת להאמין שמשהו יאהב אותך, שמשהו מעריך אותך וכד. אם אחרי ברור עם עצמך תגיעי למסקנה שהקושי הוא שלך מצאי דרכים לשפר את הביטחון העצמי שלך. עסקי בדברים בהם את מצליחה, והיי בסביבות תומכות ומפרגנות.

מועדים לשמחה

נחמה קירשנבאום אבינר

מכון שילה