ללא נושא

חדשות כיפה כולנו שדכנים 12/04/05 20:04 ג בניסן התשסה

ללא נושא

שלום וברכה,

אני עומדת להתחתן עם מישהו שאני מכירה כבר 3 שנים. לפעמים יוצא שאנו רבים ואז הוא שותק ומסתגר ואז רק אם אני ניגשת ומפייסת אנו משלימים. דיברתי איתו על זה והוא טוען שזה האופי שלו. מאד קשה לי עם זה ואני לא יודעת איך להתמודד עם זה.



תשובה

שואלת יקרה, זוהי תכונה מאוד מוכרת ומאפיינת מאוד את בני המין החלש. ישנו הבדל מהותי בין המינים בכך שכשגבר כועס לוקח לו יותר זמן להרגע ואילו האישה כועסת מהר יותר אך נרגעת במהירות. לא ברור לי מדברייך האם מדובר על שתיקה ארוכה של מספר ימים או של חצי שעה. אם זה חצי שעה זה בהחלט בגדר הנורמלי ורצוי שבן זוגך שאוהב אותך יאמץ לעצמו את המשפט: קשה לי עכשיו אני מוצף רגשית אחרי שארגע נדבר", לעומת זאת אם השתיקות אורכות זמן רב יותר, זה לא בסיס לזוגיות טובה ועליכם לדבר על כך. עלייך לשתף אותה בתחושותיך למשל: שהנך מרגישה ביזוי בהעלמותו ממך וכו'... אין להאשים ישירות אבל לומר לו מדוע לך זה קשה מאוד. אין מצב של אופי שני בני הזוג צריכים לעשות מאמצים להתפייס. במידה והוא ממשיך להתעקש על כך הייתי ממליצה בחום לשתף אותו בתשובה זו.

חשוב לזכור דבר נוסף: ישנה נטייה לעתים לראות בזוגיות מעין תחרות בין בני הזוג ולכן לכאורה "זה לא פייר שאני כל הזמן מפייסת ולא הוא" אבל אם אנו אוהבים בכל לב ומליטים בלב שלם שאנו לא בהתחרות אזיי רצוי לוותר על הפנקסנות הזו ופשוט שכל אחד ייעשה את המקסימום למען השני בלי לחשוב שאולי זה התור של השני.

בהצלחה רבה והמון מזל טוב.

אלישבע פרידמן

יועצת נשואין

מורשת/קריית אתא