ללא נושא

חדשות כיפה מרב אושר 09/10/07 09:51 כז בתשרי התשסח

ללא נושא

שלום, אני נשואה בשמחה ואמא ל-3 ברוך ה', זמן קצר לאחר החתונה החל תהליך גירושין של הורי, התהליך היה כ"כ מכוער מלווה בכל סוגי התככים, בעקבות הגירושין נכפו עלי ועל אחיי ניתוקי קשרים עם דודים ואנשים אחרים עקב סכסוכים אין סופיים, כיום אבי נמצא ללא קורת גג מכיוון שתהליך חלוקת הרכוש טרם הסתיים (האם שולטת בעסקי המשפט ביד רמה...), דבר זה מעציב אותי מאוד שכן אין באפשרותי לעשות כמעט דבר לשיפור מצבו, והקשרים עמו הולכים ומתרופפים.

מכיוון שתהליך הגירושים נעשה זמן כ"כ קצר לאחר הנישואים, הרגשתי כ"כ בודדה ונטושה, חסרת שיווי משקל ממש, זה יצר בעיות בשלום בית והמון המון עצבות וצער שלי, לא זכיתי לקבל עזרה לאחר לידות או כל תמיכה נפשית אחרת מצד הורי שכן הם היו זקוקים לתמיכה בעצמם, לאחר הלידה ה-3 הייתי זקוקה לעזרה ולא היה מי שייתן אותה (בעלי היה בעבודהלימודים)ואז התחילה אצלי תופעת חרדות.

הלכתי לרופא שמטפל בחרדות בעזרת מוסיקה והחרדות פחתו ברוך ה', אולם בכל פעם שאני נמצאת יותר מדי זמן עם הילדים לבד או כשאני חושבת על מטלות מסויימות שאני צריכה לעשות ,מיד תוקפת אותי סחרחורת ותחושת חוסר אונים מקיפה אותי.

לעניות דעתי תחושת הבדידות וחוסר האונים קשורה בהכרח לגירושי הוריי, מה אני יכולה לעשות?

בתודה מראש.



תשובה

שלום לך

ארועים שונים גרמו לך לטלטלות קשות, הבסיס שנראה היה בטוח בחייך, נשמט. אולם הדבר הקשה ביותר העולה ממכתבך הוא הפער בין האירועים הקשים לבין תחושת הבדידות והנטישה כמו שהגדרת בכאב. ארוע רודף ארוע כאשר גם ארועים משמחים כמו לידת תינוק יכולים להצטרף למעגל האירועים הקשים אם עוברים אותם לבד.

נשמע לי כי את נמצאת במערבולת בה את מאבדת שליטה. במצב זה, החרדה עולה וגורמת לסבל רב.

על מנת להתחיל ולהשיב לעצמך את קולך שאובד, את ביטחונך, ואת אמונתך ביכולת שלך לנהל וליהנות מחייך וממשפחתך, יש לאתר ולחזק קשרים של תמיכה וקירבת אמת.

יש צורך כי תפני לקבלת יעוץ מתמשך שיוכל ללוות ולתמוך בך להעלות את תחושותייך, לברר את דרכך ולמצוא מקורות תמיכה כמו בעלך וחברות על מנת שלא להישאר לבד פיסית ורגשית. הסיוע הרגשי יוכל לעזור לך להחזיר לך את תחושת השליטה על חייך, את ההנאה מהם. כשזה יקרה לחרדה ככל הנראה לא יהיה עוד צורך לעלות.

כל טוב, מרב