ללא נושא

חדשות כיפה ד"ר צבי מוזס, מכון שילה 02/10/07 11:22 כ בתשרי התשסח

ללא נושא

שלום

הנני בחורה בשנות ה20 לחיי , עברתי לאורך כל הילדות וההתבגרות הרבה דברים מבית ומחוץ,פגעו לי המון בפרטיות(בכלליות).

ותוצאה גדלתי להיות לבחורה די מפוחדת ,ללא בטחון לא באנשים ולא בעצמה , כרגע אני מוצאת את עצמי מתקשה להחליט ולתפקד כעצמאית, אני לא מעוניינת ללכת לטיפול מהרבה סיבות והבולטת והעיקרית שאני לא יכולה לממן את זהוכמובן אני לא יכולה לדבר עם אף אחד טלפונית כי אני לא מרגישה בטוחה בזה,עצם החשיפה שאני שואלת אתכם כאן זה צעד בשבילי.

והשאלה שלי היא בעצם אם יש לכם הצעות אולי מאמרים, או כל דבר, איך אני יכולה להתמודד עם מה שעבר עלי ,לעבד את הכאב ולהמשיך הלאה בכוחות עצמי , כי אני לא מבינה למה אבל אני מוצאת שקשה לי להמשיך הלאה,ודי בודדתי את עצמי מכולם,אולי בעקבות זה.



תשובה

שלום רב,

הצעד הראשון לפנות אלינו הוא חשוב.הנכונות להפתח, לפתוח ובהמשך לבטוח במישהו היא היחידה שלך להתחיל לעזור לעצמך. יתכן וזה לא חייב להיות בפנייה לגורם מקצועי, תחשבי על חברה, או מישהו קרוב במשפחה ובסביבה שלך איתו את מסוגלת לשוחח ולדבר בגלוי על הדברים הכואבים והמטרידים.

תשקלי אפשרות לפנייה לפסיכולוגית לפחות לפגישה אחת בה תוכלי לספר על עצמך, ויחד איתה לשקול מה הלאה. רצוי מאוד שלא תשארי עם מטען ומשקע רגשי רק עם עצמך לבדך.אגב, קריאת מאמרים או ספרים שעוסקים בבעיות דומות לשלך עשויה לעזור, אך היא לא תחליף לקשר עם מישהו ממשי.

בהצלחה.