ללא נושא

חדשות כיפה מכון פועה 21/02/08 17:56 טו באדר א'

ללא נושא

שלום. אני בת 18 וחצי. לא קיבלתי מחזור עד גיל מאוחר (17 בערך) וגם אז קיבלתי רק 2 פעמים. עשיתי בדיקות דם ובדיקת אולטרסאונד ומבחינה הורמונלית הבדיקות תקינות אך באולטרסאונד מצאו שיש לי שחלות פוליסיצטיות.

הרופאה נתנה לי גלולות למשך חצי שנה אך זה כנראה לא עזר.מה אפשר לעשות כדי לטפל בזה והאם זה עלול למנוע אפשרות להיכנס להריון?



תשובה

שלום וברכה,

שחלות פולוציסטיות הינה תופעה נפוצה למדי בדורנו ויש אפילו שמכנים אותה תועפת הדור בתחום זה.

ניתן לתת מענה ברמות שונות, אך המשותף העקרוני עפ"ר לבעיה הוא חוסר איזון ברמה כזו או אחרת במערכת ההורמונלית ומקור הדבר הוא כתוצאה ממערכת של חילוף חומרים לא מאוזנת ותקינה.

יש פעמים ובעיה זו נרכשת ויש פעמים שיש נשים כי יש להם נטיה לבעיה זו.

אלא, שמחד אכן ניתן להתמודד עם הבעיה במישור "התחתון" היינו ע"י גלולות ליצור את המחזור לבוא מידי חודש ובמקרים רבים הדבר עוזר למערכת לחזור למחזוריות מסויימת.

הדרך הבסיסית יותר היא להשפיע על מערכת חילוף החומרים ועל פירוק הסוכר בגוף (גם למי שאינו חולה סכרת) וזאת ע"י תזונה נאותה ומותאמת (לא דיאטה שמטרתה להוריד משקל אלא דיאטה של תזונה מתאימה לאשה ושונה מאשה לאשה).

בדרך זו יתכן מאוד כי ניתן לשמור על בריאות הגוף לאורך זמן ושנים בתחום זה, וכן למנוע את תופעות הלוואי של שיעור והשמנה ואף פצעים.

תוכלי ליצור עימנו קשר ונשמח להפנות אותך אל כתובת שתוכל לסייע לך בתחום זה.

בשולי הדברים אוסיף, כי אין מה לחוש או לדאוג ביחס לפיריון או לחתונה, ודברים אלו בכל אופן בעלי פיתרון נגיש וטוב ברוב כמעט מוחלט של המקרים.

בשורות טובות

אודי רט

רב משיב מכון פועה