ללא נושא

חדשות כיפה מכון פועה 31/03/08 12:28 כד באדר ב'

ללא נושא

ב"ה

שלום רב!

לאחר הפלה לפני כחמישה חודשים המחזור שלי התקצר. הוא אף פעם לא היה ממש סדיר אך הממוצע נע סביב ה35 יום- אך כעת הוא התקצר (פעם שעבר הוא הגיע אחרי 26 יום!).

ולשאלתי: ביום ה16 למחזור (דהיינו 4 ימים אחרי שטבלתי בים ה12) הופיעו לי כתמים חומים שמגיעים בתדירות נמוכה ולא מפסיקים עד עכשיו (כבר 4 ימים). יש לציין שהרבה פעמים יש לי כאלו כתמים לפני המחזור.

אבל: איך יתכן שכבר ביום ה16 מתחיל המחזור? לרוב הכתמים הללו נמשכים כ4 ימים ואז מתחיל המחזור. אז כאן אמור להופיע לי המחזור בים ה20/22... וזה מעולם לא קרה לי.

האם תתכן בעיה? לאלו גורמים לפנות? האם יתכן שזה "דימום השתרשות"? האם כדאי לפנות לדיקור סיני שבעבר עזר לי רבות (אומנם בשטח אחר אבל בהחלט עזר).

תודה מראש!



תשובה

שלום וברכה,

ראשית צר לי לשמוע על הריון שלא צלח, פעמים רבות כאשר ישנה הפלה הדבר גורם לשיבוש ויציאה מאיזון של המערכת.

מחזור של 26 יום אינו בהכרח מהווה בעיה או תופעה לא נורמלית, אף שהיית רגילה למרחקים גדולים יותר.

בכל אופן, גם המציאות של הכתמים מחד אינם עדות לבעיה אך יחד עם זאת, אם המציאות הזו נמשכת כבר תקופה הדבר יתכן ומעיד על חוסר איזון של הגוף וטרם חזרתו לתקינות מלאה לאחר הגרידא.

יש מקום לפנות אל הרופא, ויש מקום גם להיעזר בתחום הדיקור, אולי חיזוק למערכת יסייע גם לחיזוק המערכת ההורמונלית, אבל בגבולות הזמן הסביר, היינו אם לאחר פרק זמן סביר הדברים לא באים לידי תקינות וסדירות לפנות אל בירור אצל הרופא.

בשורות טובות במהרה

אודי רט

רב משיב מכון פועה