לא מסתדרת עם חמותי...

חדשות כיפה ד"ר צבי מוזס, מכון שילה 16/06/10 18:12 ד בתמוז התשע

לא מסתדרת עם חמותי...

שלום וברכה,

אני נשואה כ-8 חודשים ויש לי בעיה קשה מאוד עם חמותי. קשה לי לומר זאת , אבל אני פשוט לא סובלת אותה... בעלי עלה לארץ לפני כ-12 שנה לבד מצרפת, והוריו עלו לפני כשנתיים. חמותי כל הזמן מתלוננת על הארץ , על הקשיים וכמה רע לה, והיא עושה זאת בפני בעלי בעיקר (וגן מתלוננת על בעלה- האבא של בעלי!!). חוץ מזה- היא לא כל כך מקבלת את העובדה שבנה התחתן על ישראלית. היא לא אומרת זאת במפורש אבל היא לא מתייחסת אליי כמו שציפיתי: היא אף פעם לא מתקשרת לבית, לא שואלת עליי, לא מתעניינת, וכשאנחנו שם היא מדברת בעיקר בצרפתית למרות שהיא יודעת עברית ושאני לא מבינה...

אני כל הזמן אומרת לבעלי שקשה לי איתה ואני ממש לא רוצה ללכת לשם, אבל הוא לא מוכן לוותר על ביקורים שבועיים ושבתות פעם בחודש. הוא כל הזמן מקשיב לתלונות האינסופיות שלה וממש מרחם עליה. הוא מדבר איתה פעמיים ביום (בחור בן 30!!!) ודי מתעלם מהקשיים שלי. אנחנו רבים כל הזמן על הנושא, והגעשנו למצבים ממש קשים.

ממש רע לי ורק הזכרת שמה מכניסה אותי לדכאון.

מה אוכל לעשות? האם אוכל לצפות שהיא תשתנה?

תודה רבה על העזרה.



תשובה

שלום רב,

יחסים עם החמות ובכלל עם ההורים של בן הזוג הם מקור למתחים זוגיים, וחלק מבניית הקשר בינכם הוא נסיון להגיע להבנה הדדית בנושא. יתכן שלצפות שהיא תשתנה קצת קשה, אם כי תמיד יש סיכוי, אך לנסות לשנות את הקשר איתה שווה לנסות. יתכן שעל רקע העלייה והיחסים הלא טובים של עם בעלה היא כרגע במצוקה רגשית, ויש לה צורך להתלונן, והיא מתקשה להתייחס אליך יפה. תנסי למקד מה מפריע לך ותנסי לדבר דווקא איתה ולברר איתה איך היא מרגישה איתך.

חשוב לא להעמיד את בעלך במצב שהוא יאלץ לבחור בינך ובינה, היות והקשר הרגשי שלו איתה עמוק, וגם אם הוא נראה לך מוגזם, כרגע הוא מרגיש כך.

בקשר הזוגי חשוב לעבוד על שיפור הקשר איתו, ולא לתת לעניין האם להפריע. נראה שאם יהיה לך יותר סבלנות הבעייה עשויה להשתפר. אגב, מה קורה עם האבא שלו, והאם איתו הקשר שלך טוב יותר.

בהצלחה.