לא יכול יותר

חדשות כיפה ד"ר צבי מוזס, מכון שילה 27/09/12 13:08 יא בתשרי התשעג

לא יכול יותר

שלום רב

אכתוב את הפרטים העיקריים. אני בחור דתי רווק בן 24. לצערי הרב אני חוטא מדי פעם בהוצאת זרע לבטלה. אם בעבר הייתי נלחם ומתמודד, קם ונופל, הרי שהיום כבר ויתרתי. למרות זאת אני לא רוצה לחטוא. בכל פעם שזה קורה לי אני נכנס לדיכאון, מתקשה לדבר בהגיון בשיחות עם אנשים, הביטחון העצמי שלי מתרסק (וגם ככה אני עדין וביישן), ואני הולך כבוי.

שבעתי כבר מעצות למיניהם. שאלתי היא האם כמו שיש אקמול אותו לוקחים כשכואב הראש, כך יש כדור אותו אפשר לקחת כשהדחף המיני מתגבר ואני מרגיש שאני עומד לחטוא, והדחף עובר. כמובן ללא תופעות לוואי בעתיד. או לחילופין, תרופות אחרות שיכולות להקל במצב כזה, או כל דרך אחרת יעילה להפחתת הדחף המיני.

בתודה מראש



תשובה

שלום רב,

קצת מוגזם שבשל נפילה בהוצאת זרע לבטלה תאלץ להשתמש בתרופות לדיכוי היצר המיני.התגובות הרגשיות שלך לחטא הן קשות מדי, מה גם שאתה לא שונה מרבים וטובים בני גילך שנופלים. ברור שזה בעייה אבל צריך לקחת אותה בפרופורציות,

רצוי שתפנה גם לרב, ולא נראה שגם רב יתמוך בגישה כזו. לכן, רצוי שתפנה ליעוץ וטיפול פסיכולוגי שיסייע לך להתמודד עם התחושות הקשות לאחר נפילה, ובכל מקרה כל שמוש בטיפול תרופתי צריך להיות אך ורק לאחר יעוץ רפואי מתאים.