לא אוהבת את בעלי

חדשות כיפה יעל זיוון 29/12/13 00:07 כו בטבת התשעד

לא אוהבת את בעלי

שלום וברכה. אני חוזרת בתשובה כבר 4 שנים וגם בעלי. התחתנו במהלך התהליך של החזרה בתשובה שהיינו במה שנקרה ״אורות״, אחרי כמעט שנה של חברות. לאחר הולדת בננו הראשון משהו אצלי נשבר בהערכה שלי לבעלי. כשהכרנו הוא למד במכללה והפסיק באמצע, כשהתחתנו הוא עבר בעבודה מזדמנת שכמובן לא אני ולא הוא חשבנו שישאר בה בעתיד, אך מכיוון שפירגנתי לו ולא רציתי להפעיל עליו לחץ נתתי לו לבחור את הדרך שלו בזמן שלו. אחרי חופשת הלידה החלטנו שאני אחזור לעבודתי שהיא יוצר מסודרת ויותר מכניסה והוא ישאר בבית עם הילד עד גיל שנה ואז יצא לעבוד (למרות שגם בזמן הזה הוא יכל לעבוד בערבים, אך הוא לא!!) מאז כבר שנתיים שהוא בבית, מתחיל עבודות ועוזב באמצע, עושה קורסים ולא משתמש בהם בקיצור לא מפרנס כראוי ולא מראה סימנים להתפתחות עתידית. כל האהבה שלי לבעלי נעלם כלא הייתה, יש לנו כבר ילד שני והוא במקום להתאושש רק קורס, לא מתנהג כמו גבר!!!! לא רק שאין לי אהבה אליו אני גם לא יכולה שהוא נוגע בי בכל נידה שלי אני שמחה ובכל מקווה עצובה ובעדינות אומר שהראש שלי כבר במקום אחר אפילו החזרה בתשובה שלי כבר מתערערת! לפני שיקרה אסון אני מבקשת הכוונה, עצה, עזרה או כל דבר שיחזיר לי את האהבה כי לא הייתי רוצה להתגרש ולהיכנס למערבולת הזו כשיש באמצע שני ילדים קטנים. חייבת לציין שלא רק העובדה שהוא לא עובד או לא מתמיד בשום דבר אלא גם האופי והעקשנות שלו הפחיתו משמעותית את הרגשות שלי אליו. אנחנו לא מסתדרים ורבים כמעט על הכל. אין יום שעובר בלי ויכוח. בגלל שאני לא אוהבת אותו אני מרגישה שאני אפילו מאמללת אותו, הוא אבא ובעל טוב אבל אני לא יכולה לחיות ככה. מה עושים? 



תשובה

שלום לך,

קשה לחיות בזוגיות שטעונה במרירות, אכזבה, תסכול זלזול ועוד.

נשמע לי שאין ביניכם תקשורת מיטיבה ומשותפת, ומה שיש רק מעצים את הקשיים ומלבה את הכאב.

אני מאד מבינה לליבך ולקושי שלך, אך האם בן זוגך גם שותף לקושי שאת מתארת?זאת אומרת האם זה מטריד אותו? האם היה רוצה לעשות שינוי?

האם מאז ומתמיד הוא לא החזיק במסגרות? האם החזרה בתשובה שלו היא גם כן ביטוי לכך? נשמע לי שהוא 'הלך לאיבוד', ולא מוביל את עצמו קדימה, קל וחומר שלא את משפחתו.האם קרה לו משהו שהוביל להתנהלות הלא מתפקדת ויצרנית כפי שאת מתארת? האם הוא סובל מדיכאון כלשהו? האם הוא היה בעל אותם דפוסי התנהגות גם לפני הנישואים?

מה היית מאחלת לעצמך כרגע? ללכת לטיפול ולנסות לשקם את המערכת יחסים ביניכם או לחילופין לפרק את הקשר? מה בן זוגך מעוניין כרגע?

האם הרצונות שלכם חופפים, אם כן, איך תוכלו לקדם אותם? אם לא, מה מקור הפער?

שניכם זקוקוים לייעוץ/טיפול והכוונה כבני זוג, ומהמעט ששמעתי על בן זוגך הוא גם כן זקוק לתמיכה כדי לצאת מהמצב שהוא שרוי בו.

מציעה לך לפנות לאיש מקצוע לטיפול או לפחות להיוועצות ראשונית בכדי להקל על עצמך את ההתמודדות ובכדי שהרצונות שלך יתבהרו לך בצורה ברורה יותר. כרגע נשמע שאת מאד מוטרת ומוצפת ממה שאת עוברת וחווה, ובמצב כזה מקשה עלינו לקבל החלטות שייטבו עמנו.

מאחלת לך הצלחה רבה,

יעל זיוון

M.A. מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת

054-3979882