כתמים דמיים - אקטרופיון

חדשות כיפה מכון פועה 13/02/08 16:05 ז באדר א'

כתמים דמיים - אקטרופיון

שלום,

אני נשואה כחודשיים וחצי ומאז יש לי כל הזמן בעיות עם כתמים ודימומים (אני לוקחת גלולות). יוצא שמתוך הזמן הזה היינו מותרים כשבועיים וחצי בסה"כ!!

לאחר שבמחזור שעבר לא הצלחתי אפילו לטבול עקב דימום ביום האחרון של שבעת הנקיים (וכעת אנו אסורים כבר שלושה שבועות, והסוף עוד לפחות שבוע, אם לא אקבל את המחזור)הלכתי לרופאה שאמרה לי שאני סובלת מאקטרופיון מדמם. ממה שהבנתי דם זה אינו אמור לטמא ולמנוע טהרה. האם זה נכון? כיצד אוכל לדעת בכל פעם מהו סוג הדימום? (שמעתי על "בודקות טהרה" - אני אצטרך ללכת אליהן כל פעם שאדמם? לפעמים כמה פעמים בחודש או לאחר קיום יחסים?)

תודה מראש.



תשובה

שלום וברכה,

ראשית מזל טוב ובשעה טובה.

המציאות אותה את מתארת, אכן מהווה קושי ובעיה, אך בהחלט יש למצוא את הדרך כיצד להתמודד עימה.

בעיקרון אכן אם המצב הוא כי הדימום מקורו הנרתיק או בצוואר הרחם, דימום זה אינו מטמא, אלא שעלינו להיות בטוחים כי אכן מקור הדימום הוא שם ולא בדבר אחר.

עצתי ברובד הראשוני היא כי תצרי עימנו קשר על מנת שננחה הן ברמה ההלכתית והן ברובד המעשי כיצד להתמודד עם זה, וכן כיצד לנהוג בעת האישות.

איני יודע לומר כעת כמה ומתי יהא צורך להיעזר בבודקת טהרה, אך חשוב לדעת כי בודקת טהרה הינה אחות (בחלק מהמקרים גם אחות מיילדת) שעברה הכשרה בנושא זה ומטרתה הינה להיות כעיניים של הרב. בעזרתה ניתן לאתר מצבים בהם מקור הדימום אינו מהרחם אלא במקום אחר. הבודקת אינה מטפלת ואינה באה להחליף את הרופא/האך במקביל לעיתים יתרונה גדול מרופא במישור המעשי של איתור פצעים והתקשורת עם הרב.

נשמח מאוד אטם תצרו קשר עם מכון פועה ונוכל לסייע ובפרט בתחילת הדרך על מנת להקל על התהליך במישורים השונים 1-599-5050-22

בשורות טובות

אודי רט

רב משיב מכון פועה