כשיש כי הסכמה בין בני זוג לגבי כיסוי ראש לאשה

חדשות כיפה יעל זיוון 16/06/13 00:28 ח בתמוז התשעג

כשיש כי הסכמה בין בני זוג לגבי כיסוי ראש לאשה

כיסוי ראש.. שלום אני ציפורה נשואה כשנה וחצי ובעלת תשובה לפני הנישואין עם בעלי עלה הנושא על הכיסוי ראש ואני מצידי לא רציתי להשים אותו בשום אופן ובעלי איך לומר כפה עליי ואמר לי שאם לא אשים לא נתחתן ואמרתי לו שזה מאוד מפריע לי ואני מעדיפה לדחות את החתונה עד שאקבל זאת בשלמות ובכל זאת התחתנו בגלל כל הלחצים מעבר שכלולים בחתונה לא שמתי לב לרצונותי האמיתיים ושמתי כיסוי לאחר החתונה ואני מתוסכלת מאוד וממורמרת אני מבינה את כל המעלות של הכיסוי ומאמינה בזה אך איניי מוכנה לקבל זאת על עצמי אני לא שלמה עם זה בכלל כל פעם שאני מסתכלת במראה באלי לבכות מהעובדה שכל יום אני עושה משהוא בניגוד לרצוני יש לציין שבעלי הוא בחור מסורתי ולא דתי שומר עיניים וכאלה



תשובה

שלום לך,

אני מבינה שכל יום את מאד מתוסכלת מהכיסוי ראש, שבעלך כפה עליך לשים לפני שהתחתנתם..

נדמה לי שיותר מפריעה לך הקושי לעשות משהו בניגוד לרצונך יותר מאשר עצם כיסוי הראש.

אינני אשת הלכה וברמה ההלכתית לא אוכל לסייע בידך. אך בהחלט יש כאן גם עניין זוגי כבד משקל. קשה להיות בתוך זוגיות ולעשות מעשים מתוך כפייה. הזוגיות מושתת בבסיסה על היכולת לבחור, ועל הזכות להיות מי שאני בתוך הקשר תוך התאמת עצמי לצרכים של בן זוגי.

הבעיה היא שיש כאן התנגשות צרכים, הצורך שלך לפעול מתוך תחושת בחירה והצורך של בעלך שאשתו תלך עם כיסוי ראש.

עולות לי מספר שאלות: למה זה כ״כ חשוב לו? על איזה צורך זה עונה עבורו ?(סטטוס חברתי, רצון לייצר דימוי דתי כל שהוא, לחץ משפחתי, מימוש פנטזיה של דמות אשתו, צורך אסטתי, צורך שתגשימי עבורו אורח חיים דתי יותר, צורך בלהיות הגבר שמחליט וקובע עובדות בשטח?וכו...)

האם קיימתם דיאלוג סביב נושא זה? אם כן, למה לא הגעתם להסכמה הדדית המיטיבה עם שניכם/ מביאה להבנה משותפת כל שהיא? אם לא, מדוע? האם ההתנהלות סביב הכיסוי ראש היא דפוס במערכת יחסים ביניכם, בו אישך קובע עבורך כללי התנהלות? האם את חשה מספיק פתוחה ובטוחה לדבר איתו גלויות על מה שעובר עליך/ מה קשה לך?

אלו הן שאלות רחבות יותר, שמטרתם לבחון האם הכיסוי ראש הינו מקרה בוחן לתופעות/ התנהגויות אחרות, או שזהו אירוע חד פעמי ויוצא דופן. ואם הוא יוצא דופן יש לבדוק היכן נושא זה נוגע בצרכים ובנקודות רגישות אצל שניכם.

חשוב לתת על זה את הדעת. המרמור והתסכול שלך לא נשארים חבויים מתחת לכיסוי ראש. אני מאמינה שהם מבצבצים החוצה/ יבצבצו בהמשך חייכם הזוגיים. תסכול גדול מתיר את חותמו בחייך או האישיים או הזוגיים ואת וגם אישך ראויים לקשר זוגי המקנה תחושה הדדית של נוחות ובטחון וידיעה שאין ׳רעשים קבועים׳ או הפרעות במרחב של הקשר ביניכם.

מאחלת לך שתמצאי את המענה שייטיב איתך וייטיב עם הזוגיות שלכם.

בהצלחה!

יעל זיוון .M.A

מטפלת משפחתית וזוגית מוסמכת

054-3979882