כניסה להריון

חדשות כיפה דפנה מאיר 28/08/12 17:57 י באלול התשעב

כניסה להריון

שלום,

זו שאלה פרטית.

אני בת 33, נישאתי לא מזמן, ומזה ארבעה חודשים מנסה להירות בפעם הראשונה.במהלך שלושת החודשים האחרונים התחילו לי כתמים והפרשות חומות כהות לפני תחילת המחזור ורק אח"כ דימום. ההופעה של אלה (הוסת עם הכתמים וההפרשות לפני) הייתה : אחרי 29 ימים, 24 ימים ו27 ימים בחודש האחרון. אני חוששת שספירה של שבעה נקיים תפגע בסיכויי להרות שכן הבנתי שישנה חשיבות לקיום יחסים לפני הביוץ. אני מאוד לחוצה וחרדה מכך שלא הצלחתי עד כה, לא מפסיקה לחשוב על זה. ולחוצה מכך שאני לחוצה מכוון שהבנתי שזה פוגע בסיכויים. האם כדאי לפנות בשלב זה כבר לבירור רפואי כלשהו. אני כרגע בטיפול רפלקסולוגיה שהתחלתי וגם מתחילה יוגה. האם את ממליצה על טיפול טבעי אחר בשלב זה?

תודה רבה



תשובה

בס"ד

לשואלת היקרה שלום ושמחה,

כל השאלות כאן הן פרטיות ואין בהן פרטים מזהים. אף אחד, כולל אני, לא יוכל לזהות אותך בעקבות שאלתך.

בשאלתך חסר לי פירוט בנושא גלולות: האם לקחת גלולות למניעת הריון לפני שהתחלת לנסות להרות? אם כן, ואפילו אם לקחת אותן לזמן קצר של חודש-חודשיים, יהיה זה נורמלי לא להרות כחצי שנה אחרי הפסקת נטילתן. לפעמים אף יותר מחצי שנה.

גם אם לא לקחת גלולות, ההמלצה המקובלת היא לא לפנות לטיפול רפואי לפני שעוברת שנה של ניסיונות.

בכל מחזור טיפוסי תקין הסיכויים להרות הם כ25%.

תמיד ישנם סיפורים על נשים שהרו מהפעם הראשונה שניסו או שקיימו יחסי מין, אך יש גם הרבה סיפורים כמו שלך, שהם נורמלים ואין בהם שום דבר חריג.

גם המחזורים שלך אינם חורגים בהרבה מהמונח "מחזור סדיר".

לעומת זאת, לגבי הכתמים שלפני הופעת הווסת- בזה אפשר לטפל. זה לא דחוף, ולאו דווקא הגורם לכך שלא הרית עד כה, אך הרפואה המשלימה באמת יותר טובה בטיפול בכתמים אלו. וטוב עשית שפנית לטיפול ברפואה משלימה. סביר שזה יפתור את בעיית הכתמים ויחזק את המערכת ההורמונלית כולה.

אכן, במחזור שהוא קצר מ25-26 יום קשה להרות אם שומרים גם 7 נקיים. לא בכל המקרים, אך בהחלט בחלקם הביוץ מקדים את הטבילה. אצלך לא בכל המחזורים זה כך, לכן בשלב זה סביר שלא תקבלי היתר מרב לטבול ביום ה8 למחזור כמו דין התורה, אם תשאלי רב.

גם גילך עדיין אינו מהוות טרדה גדולה.

בקיצור, המשיכי בטיפול שהתחלת, ואפשר להוסיף גם צמחים. ולדעתי אל תפני לרפואה הקונבנציונלית כל עוד לא עברה שנה מתחילת הניסיונות להרות.

יוגה זה מצויין גם כן. נא הקפידי לא לבצע תנוחות הפוכות בזמן ווסת.

בהצלחה! בעזרת ה' בקרוב תחזרי לבשר בשורות טובות.

מדפנה מאיר