כלל ישראל

חדשות כיפה הרב זאב מנסבך 15/01/07 19:38 כה בטבת התשסז

כלל ישראל

שלום! קודם כל תודה רבה זה כ"כ עוזר!!

אני צריכה עזרה איך לעורר לבני הנוער רגש גדול לכלליות ישראל ולערבות הדדית. תודה.

טלפון :

סניף : קרית גת



תשובה

כלל ישראל

לעדיה שלום: קודם כל, כדאי מאד שתעייני בתשובה שנשלחה היום לשואלת בנושא שליחות.ואיכות מול כמות

בנוסף, לעניין כלל-ישראל:

1) "אנו שואפים לתחיית האומה ולתחיית הארץ,כדי להחיות את מעמד הנשמה שלנו כדי להעמיד את ישראל חי, להחיות את האמונה והאהבה בחוסן של התורה והמצצוות בכל מילואן..."(אורות ע')

2) "אמר הקב"ה למשה:הארץ חביבה עלי וישראל חביבים עלי, אכניס את ישראל שחביבים עלי לארץ שחביבה עלי"(במדבר רבה כ"ג) ויש להבין שכוונת המדרש, לפי ספר הכוזרי במאמר שני כ"ד, שעם ישראל כולו, דווקא בתוך א"י, מסוגלים להגיע לרמה רונית שא"א שאנשים פרטיים מתוך עמ"י יגיעו אליה לבדם, ושלא בארץ.(אם עוד לא ראינו זאת, זה פשוט פיספוס, שלא ניצלנו בתור עם את התנאים הללו לעבודת ה')

3) "יום השישי" (ילק"ש בראשית א')המדרש מסביר שהקב"ה התנה תנאי עם מה שברא במעשה בראשית: אם ביו השישי, בה' הידיעה, בשישי לסיוון, יסכימו ישראל לקבל את התורה, העולם יתקיים. ואם לא יחזור העולם לתוהו ובוהו.

ונשאלת השאלה למה? הרי יתכן שיהיו בעולם בודדים צדיקים כמו נח? אלא שהקב"ה הסכים לכך רק כפתרון זמני. מה שבאמת רצונו, זו אומה שלמה, כלל, ציבור, שישפיע על העולם כאומה בין האומות להפוך, בסוף ההסטוריה, כולם לעובדי ה'. מהפיכה כזו א"א לעשות ע"י צדיקים יחידים. לכך צריך עם שלם:"גוי אחד בארץ" כנגד "אתה אחד ושמך אחד" כביכול.

ן 4) לכך התכוון ישעיהו בנבואתו"עם זו יצרתי לי תהילתי יספרו"(ישעיה מ"ג