יחס לאנשים

חדשות כיפה יפעת גלבוע, מטפלת בסמים, מכון שילה 16/07/06 23:52 כ בתמוז התשסו

יחס לאנשים

כיצד מדברים עם אנשים שלא נותנים לך להתבטא ולא טורחים להקשיב לך בכלל ואין לך ברירה חוץ מלדבר איתם? לדוגמא: סיפור אמיתי שקרה לי, ובנתיים אין מוצא, נסעתי ברחוב דו סטרי כאשר קו רצוף אחיד מפריד בין 2 הכיוונים, איפה שאסור לעשות פרסה. מישהו נסע מאחורי במרחק קטן ממני ואז ביצעתי פרסה באמצע הרחוב והוא התנגש בי, מאחוריי. אני יוצא הפושע, שעשה את הפרסה איפה שאסור, אבל הוא צריך לשלם על הנזק בגלל שהוא לא שמר מרחק ממני, אני הייתי לפניו אז הוא היה צריך לשמור מרחק ממני, חוק מספר אחד, והוא לא שמר ממני מספיק מרחק והתנגש בי מאחורי. עכשיו הוא כל הזמן טוען שאני חייב את הכסף בגלל העבירה שביצעתי כשבעצם אני צודק (אני לא מתיימר לסדר את העולם לפי נוחותי, רק מחפש צדק) שהוא לא שמר מרחק ממני. הוא היה צריך לשמור מרחק מהאוטו שלפניו כי לך תדע איזה פושע נוהג לפנייך. אבל הוא לא טורח כמעט בכלל להקשיב וקוטע אותי כל הזמן באמצע ואז בסוף אני אוכל אותה. הוא כל הזמן טוען את העובדה שביצעתי פרסה איפה שאסור וכל הזמן מפנה את המקרה נגדי, והוא כל הזמן מתנסח איכשהו בצורה כזאת שהוא הצודק ואז אין לי מה להגיב נגדו וזה כבר מחרפן לי את העצבים. וזה קורה לא רק בסיפור הזה אלא ברוב השיחות שלי עם רוב האנשים בחיים שלי. מה עושים כדי שאנשים יטרחו לראות אותי אולי מאיזה מטר מסכן?

נ.ב. להתנהג בסבלנות ולחכות שהבן אדם השני יסיים את שלו זה לא עוזר, רק ההפך, כי ברגע שהוא מסיים אז השיחה מסתיימת ואיכשהו אני יוצא האשם או משהו ואז אני כרגיל אוכל אותה, ואני אציין שוב, אני לא מתיימר לסדר את העולם שיסתדר לפי צרכיי, רק מחפש קצת צדק... בסיפור שכתבתי אני לוקח אשמה על הפרסה, אבל הוא אשם שהוא לא שמר מרחק ממני, שזה החוק מספר אחד בספר, אם למשל סתם הייתי מרים עצירת חרום במקום פרסה והוא היה נכנס בי מאחורה והוא היה משלם כי הוא לא שמר מרחק ממני.

נ.ב. אפשר לשאול את אותה שאלה בקשר לייחסים בינלאומיים, אף אחד לא טורח להקשיב לישראל וכולם טוענים שאנחנו צריכים לנהוג באיפוק כלפי החיזבאללה יימח שמם וזכרם בזמן שהם מפציצים והורגים לנו תושבים מהמדינה שלנו.



תשובה

שלום לך,

נראה לי כי מעבר לעניין ביצוע פניית פרסה אסורה,אתה מעלה כאן תחושה שלא רואים אותך ממטר.

ובכן,אדם צריך להרגיש טוב עם עצמו ומספיק בטוח בעצמו בכדי "לתפוס" את ה"מטר" הזה, משם תוכל הסביבה לראות אותו..

אדם שאין לו דימוי עצמי חיובי עלול לשדר לזולתו חוסר בטחון וחשש,ישנם אנשים שיקלטו את ה"חולשה"הזו וינצלו אותה לטובתם האישית-על מנת להשיג לעצמם כמה שיותר גם על חשבון האחר...

לכן : אם הנך חש צודק-אל "תמצמץ",עמוד על שלך בצורה אסרטבית, באופן שלא יפגע בזולת, והשג את המגיע לך!