יחסי אישות ועוד...

חדשות כיפה מכון פועה 27/02/09 09:13 ג באדר התשסט

יחסי אישות ועוד...

שלום!

אני בת 20+ ועדיין לא יצאתי עם אף בחור...

רציתי לשאול אם המשיכה והרצון שיש לי למגע עם בחורים וכו'.. הוא פסול? זהו נושא שלא כ"כ מדברים עליו...הרי הרצון הזה הוא טיבעי וכמו שיש לנו תאוה לאוכל יש לנו תאוה ליחסים כאלו...מה דעת ההלכה בעניין? מה מותר או אסור לחשוב? כל פעם שמתעורר בי חשק כזה אני מפנטזת וכו'...וזה עוזר לי להירגע. האם מותר או אסור לדמיין? ואם לא מה אני אמורה לעשות כשיש לי דחף כזה? (פעם הייתי מאוננת אבל הפסקתי עם זה...) אשמח אם תאמרו לי מה לעשות עם הדחפים האלו? מה מותר או אסור? ואיך אפשר להתגבר על זה.

ורציתי לדעת לגבי זוג נשוי - מתי מותר או אסור לקיים יחסי אישות?

ושאלה אחרונה- בעז"ה כשאצא עם בחור ואראה שהקשר מתחזק...צריך לספר לו על המחשבות האלו? או שזה דברים שלא מדברים עליהם? לפעמים אני משתמשת באינטרנט , בתמונות, סרטים כדי להרגיע את הדחף הזה...אז מה לשתף ומה לא?

תודה,



תשובה

שלום וברכה,

ראשית ישר כח על הפניה אלינו, ועל הכנות שבדבריך, ויותר מכך על הרצון למצוא לכך מענה מתוך עולמה של תורה.

יש להאריך בדברים מפנים שונות, ולצערי אין כאן המקום והאפשרות לתת לכך את המענה הנצרך, ולכן מעבר למילים הכתובות להלן, אני מציע לדבר עם רב או רבנית, מדריכה או אשה שתוכל לסייע לך בתחושות אלו, ולעשות בהם מעט סדר.

מעט מילים בכל אופן,

הציווי של ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עינכם כותב ספר החינוך כי הוא חל על האיש ועל האשה, ואכן עלינו לכלכל את המחשבות שלנו ולכוונם לאפיק טוב ונכון, אבל אין משמעות הדבר כי לתחושות אלו אין מקום ואין הם מעידות על בריאות, דבר טבעי וסביר הוא כי בחורה בגילך תתמודד עם תחושות של משיכה, של רצון לקרבה, של מחשבות על העתיד.

אצל בני זוג נשואים, יחסי אישות, מהווים מצווה, קרבה שיש בה נתינה גדולה האחד לשני וגם יכולת קבלה, ואינה רק מוכוונת למצוות פרו ורבו, אלא כמצווה בפני עצמה, ובעה כאשר תגיע לשלב של הנישואין, תקבלי הדרכה מלאה על כך, כיצד להבין את הדברים וכיצד לבנות את הקשר בצורה טובה ובריאה, מהנה ונותנת האחד לשני.

הקבה ציווה אותנו לאוהבו, חכמים רבים דנו בשאלה כיצד ניתן לצוות על המחשבה, כאשר למעשה, אכן כבני אדם, הקבה, נותן לנו אתגר גדול, זכות מופלאה לנתב את כוחותינו, הגשמיים והפיזיים לטובת דברים נעלים, אין משמעות הדבר כי אנו כובשים, אלא מכוונים ומתעלים את היצרים (שהם מלשון יצירה) לזמן הנכון בו הם יצאו לידי חוץ לזמן בו הם יבואו לידי ביטוי, ולעיתים עד לנקודת זמן זו, על האדם ללמוד להתגבר על הכוחות הטבעיים על מנת שכאשר הם יצטרכו לבוא לידי ביטוי הם יצאו בצורה טהורה ותקינה, בריאה ושלמה.

מפגש עם תחומים אלו באינטרנט, אולי נותן מענה רגעי, ומעבר להיותו אסור מצד "ולא תתורו", הרי שהוא בונה אצלך תפישת עולם מעוותת ולא נכונה, הבנה לקויה של מהם יחסי אישות, מפני שהעולם האינטרנטי בתחום זה מלא בעיוותים קלוקלים, בזויים ורדודים שכל מטרתם היא סיפוק עצמי ולקיחה, לעומת עולם האישות בין זוג נשוי (שרק שם יכול להיות יחסי אישות) שבו יש נתינה ובנייה של קשר עמוק יותר.

לכן, ודאי שיש עוד להרחיב רבות בדברים האמורים לעיל, ומעט מדברי וודאי לא יכולו לתת מענה לכנות הגדולה והרצון לקבל מענה שלם, ועליך להמשיך את הבירור והחיפוש, אולי דרך אתר של חברים מקשיבים, שניתן ליצור המשך בירור בצורה מעמיקה יותר ויותר מכך על ידי שיחה ישירה וליבון הדברים.

וכל אלו תוך הבנה, כי התחושות המתעוררות בקרבך מקורן בטבע בריא ונכון, שעלינו ללמוד לנתבו על מנת לבנות בעת הנכונה את ביתך בקדושה וטהרה, שמחה ואהבה נתינה ושלום.

בהצלחה רבה ושפע ברכה

אודי רט

רב משיב מכון פועה