יחסים בין אחים בוגרים

חדשות כיפה נחמה קירשנבאום אבינר, מכון שילה 07/10/07 21:12 כה בתשרי התשסח

יחסים בין אחים בוגרים

קודם, סליחה, על שליחת הודעה לא ברורה, בטעות נלחץ לי.

בעלי הוא בן בכור בן 5 אחים, יחסיו עם אחיו טובים מאוד, למעט אחותו שבאה אחריו, שגם היא כמונו, נשואה עם ילדים(בת 26), לבעלי יש הרבה מטענים כלפי אחותו בגלל העבר, הוא אומר שמאז שנולדה הפך לרע, למרביץ וכו'..(היא קטנה ממנו ב-3 שנים) והוא קינא בה מאוד, כשאני נכנסתי למשפחה, הסיפורים הראשונים ששמעתי היו על מעלליו של בעלי כלפי אחותו, כיום זה מתבטא בכך שבעלי בקושי מדבר ומתייחס אליה, אפילו בקושי אומר שלום, הוא גם מרוחק מבעלה וילדיה, הוא מודע מאוד לקשייו ועובד על עצמו, והוא אומר שבזמן האחרון הוא מרגיש שהוא משתפר ואולי אף מסוגל לדבר איתה, אחותו עד כשנה, לא שמה לב כ"כ למה שעובר על בעלי כלפיה, בראש השנה האחרון, היה "פיצוץ", שקשור לילדים שלנו ושלהם, התקשרתי אליה כדי ללבן את הדברים(הקשר ביננו הוא קשר טוב), והיא התחילה לשפוך את ליבה, על יחסו של בעלי כלפיה וכלפי משפחתה, היא שאלה אם הם עשו משהו רע? והאם ההרגשות שלה נכונות? אמרתי לה שהיא רואה נכון ובעלי עובד על זה וקשה לו, אך יש שיפור, אבל הוא ביקש ממני לא להתערב. סיפרתי לבעלי את תוכן השיחה מצד אחד הוא שמח מאוד, כי הוא רוצה לשפר את היחסים והוא רואה בזה פתיחת פתח, אך מצד שני הוא אומר שהוא מפחד והוא מרגיש כמו שהיה ילד שהוא בורח מהתמודדות מול אחותו, אני ממש רוצה לעזור להם, ואני לא יודעת מה לעשות, האם רק שיחה בינהם תספיק? האם הם צריכים אולי מישהו מקצועי מבחוץ?אשמח מאוד אם תענו לי, מבחינתי זה ממש הצלת נפשות, אני לא מפסיקה לחשוב עלזה..(וגם, איפה אני בכל העסק? האם להתערב או לא?, כמובן בהסכמתו של בעלי.)



תשובה

שלום רב לך.

חשוב להיות בקשר עם בני משפחה, פשוט כי הם המשפחה שלנו - בשר מבשרינו. זה אינו מחייב שנהיה חברים הכי טובים, אבל כאלה המסוגלים להיות בקשר זה עם זה.

כך, שחשוב מאד שבעלך עובר תהליך עם עצמו לגבי יחסיו עם אחותו. חשוב לעודד אותו לעשות זאת ואף למצוא גורם אוביקטיבי (טיפולי, חברי, רבני) שיעזור לו בכך.

כל עוד הקשר בינכם אינו ניזוק ואינו מוסיף מתח ותסכול עיזרי לו.

בהצלחה

נחמה קירשנבאום אבינר, מכטון שילה