חשק בשבעה נקיים

חדשות כיפה דפנה מאיר 24/06/10 12:44 יב בתמוז התשע

חשק בשבעה נקיים

היי

אני לא יודעת אם תוכלי לעזור לי אבל אולי כן.. אני אשה דתית ונשואה ושומרת על שבעה נקיים. כבר הרבה זמן שאני מרגישה שהימים שיש לי את החשק המיני הכי גדול הם ימי השבעה נקיים אבל אין לי איך לנצל אותם. מזמן המקווה החשק עוד קצת נמצא אבל אחר כך הולך ונעלם תוך כמה ימים. אני ממש ממש מתוסכלת מזה שאני לא יכולה להנות ממין בימי החשק שלי ואני לא מתה על רעיון של אוננות למרות שמידי פעם אני עושה את זה. האם זה הגיוני שהגוף שלנו נברא בצורה כזאת וההלכה פשוט מתעלמת או מוחקת את הטבע הפשוט הזה? זה מתסכל אותי ובעלי לא ממש יכול לעזור, כידוע.. לא ידוע לי אם יש רבנים שהתייחסו לזה אבל אני רוצה לדעת אם רק אני במצב כזה ואם לא אם יש מה לעשות ואיך.



תשובה

בס"ד

לג. היקרה, שלום וגם שמחה,

לצערי, לעזור לך לא אוכל. על זה נאמר- צרת רבים נחמת שוטים. בעניין הזה מדובר בצרת רבות, בפרט של אלו שאינן נוטלות גלולות. טול גלולה מבין עיניה של אישה, וקבל בחזרה את החשק המחזורי שלנו, שהוא בדיוק כפי שתיארת. אז לפחות עניתי לך על שאלתך אם רק את במצב הזה. התשובה היא לא. לא רק את במצב הזה.

לגבי יחס התורה וההלכה לעניין זה- גם כאן התשובה פשוטה אך מסובכת. מדין תורה הנידה טובלת במוצאי היום השמיני למחזור הווסת. ואילו הזבה, זו המדממת שלא בעת ווסתה- סופרת 7 נקיים מסוף הדימום, ואז טובלת.

החלק המסובך הוא שההלכה בימינו היא שכולנו טובלות כדין זבה, גם אחרי הווסת. אם תרצי להתעמק בסוגיה זו, כיצד קרתה לנו, עייני במקורות ושאלי רבנים. חומרא זו הפכה לדין בנות ישראל כבר הרבה דורות (לבד מהאתיופיות, שטבלו בנהר מדין התורה, עד שהגיעו לארץ, ורובן קיבלו על עצמן את הדין הנהוג במקומותינו), והיא נקראת חומרת רבי זירא.

לגבי יחס הרבנים לעניין- טרם מצאתי תשובה של רב המקילה לעניין זה כשהבעייה היא החשק של האישה. אולם יש רבנים המקילים כשמדובר בזוג שהבעל או שניהם חילונים, או בבעיית פוריות הנובעת מביוץ שמקדים את הטבילה (עקרות הלכתית). אני, כמוך, מצפה לישועה בעניין זה, ומקווה שעם ישראל כולו כאיש אחד יהיה זכאי לבטל את 7 הנקיים על הנידה. יש כאלו שכבר היום לקחו את הדין לעצמם ונוהגים כך, אולם אני לא עשיתי זאת. עדיין יש לי חשש שיטגנו אותי בשמיים על זה שנטלתי לעצמי את השרביט לפסוק הלכה לעצמי בניגוד למנהג שהפך לדין (מנהג ישראל דין הוא). אולם אם כל הרבנים, או לפחות רובם, יחליטו על ביטול הגזרה הקשה הזו, אקפוץ לבטל אותה גם כן על עצמי. וכשישאלו אותי בשמיים למה עשיתי כך, אומר שאני חלק מעם ישראל.

יש החולקים על דעתי זו, וגיבשתי אותה אחרי הרבה חיבוטי נפש. אני מקווה שתעשי את את הטוב והישר בעיני אלוקים ובעיני עצמך, והלוואי שהדברים ישתלבו, ונוכל לראות עין בעין מה ה' רוצה מאיתנו בתחום הזה, ובעוד הרבה תחומים. יהיה לנו הרבה יותר קל. צריך להתפלל על זה.

שתהיה לך הצלחה בכל, באהבה, מדפנה מאיר