חרטה לאחר הסכם

חדשות כיפה עו"ד אריאל מלאכי 11/09/06 09:20 יח באלול התשסו

חרטה לאחר הסכם

אני גרוש כ-6 שנים . בני בן 8.5 . לפני כשבועיים עשיתי הסכם עם גרושתי, בפני עורך דין, כי בשנה"ל הנוכחית בני ילמד ביישוב בו אני מתגורר.ואף יגור בביתי. גרושתי תבוא לבקרו בסופי שבוע ואף תלון בחדר נפרד בביתי.

אציין שטובת הילד עמדה על הפרק- וכל הרעיון היה מיוזמתה. אמו עובדת משמרות ונמצאת רוב הזמן בעבודה. והילד רוצה מאוד להיות איתי. ההסכם נשלח לאישור בבית המשפט וטרם הגיע. אציין שגרושתי התחרטה סמוך מאוד למועד שבו נעשה ההסכם. לפני כמה ימים הגיעה גרושתי עם שוטר לביתי כדי לקחת את הילד. הילד התנגד בתוקף ללכת איתה ולבסוף נשאר אצלי.ביום למחרת האירוע הגיע לביתי שליח הוא נשא גיליון ארוך ובו טוענת גרושתי מסכת של שקרים כגון שאיימתי עליה ברצח, שחטפתי את הילד ועוד כהנה וכהנה. ברצוני לשאול א. בית המשפט אינו מכיר אותי או את גרושתי האם ייתכן שהוא יאמין לשקרים שהפיצה? האם הוא בודק את דבריה בטרם יחליט ?האם יינתן לי להוכיח שדבריה שקריים? ב. האם הוא יכול לכפות על בני לחזור לעיר בה מתגוררת אימו? (הילד מסרב בתוקף- יחסיו עם אמו מעורערים זמן רב) ג. כמה זמן לוקח לבית המשפט לאשר הסכם שנעשה בנוכחות עו"ד? ד. מכיוון שעדיין אין אישור האם היא יכולה לבוא לקחת אותו בניגוד לרצונו?



תשובה

בית המשפט אכן בודק לפני שהוא מכריע. תנתן לך האפשרות להוכיח שדבריה שקריים. בכל מקרה, בית משפט יבדוק מהי טובת הילד ויכריע בהתאם לכך. קח בחשבון שפעמים רבות מדובר בעובדות שקשה מאוד להוכיח, שכן בדרך כלל מדובר במילה מול מילה. בית המשפט יכול להכריע כראות עיניו בנושא משמורת הילד והסדרי הראיה בכפוף לטובת הילד.

בברכה,

אריאל

________________________________________

בדרך כלל הנתונים הבאים בשאלה אינם ממצים. בין היתר בשל כך, התשובה הינה בגדר מידע כללי ובלתי מחייב, ואין להסתמך על האמור בתשובה ללא ייעוץ משפטי

מתאים