חרדה חברתית,

חדשות כיפה נחמה קירשנבאום אבינר, מכון שילה 19/03/06 11:02 יט באדר התשסו

חרדה חברתית,

עונה יקר שלום רב!

רציתי להפנות אליך סוג של בעיה שממש מפריעה לי..יש לי סוג של התקפי חרדה חמורים בכל פעם שישנה הזדמנות לדבר/להופיע/להציג את עצמי וכו'..לפני קב' של אנשים...אני מרגישה לחיצות בבטן והדם עולה לי לראש וכאילו מרוקן כל מחשבה ממוחי עד שאני כמשותקת ממש ורק מחשבה אחת פועמת בראשי..לא לפשל! לא להראות מגוחכת! שהשפתיים לא ירעדו! שהרגליים לא יקרסו! וכו' אני כ"כ נלחצת עד שאפילו בסבבי שמות רגילים אני מראש נמנעת מלהשתתף ונרתעת מכל סימן לפירצה של הזדמנות למשוך את מוקד תשומת הלב של האנשים...העניין המוזר כ"F הוא שבאופן כללי אני אדם ממש לא ביישן כ"כ ז"א אני רגילה בהתנהגותי עם אנשים ורק במקרים חריגים בהם יש לי חוסר ביטחון מוזר שכזה שצץ משום מקום אני מתקשה להתבטא בפרהסיא ומעדיפה לשתוק עם החבר'ה אבל בגדול ניא אדם זורם וצוחק אפילו מדריכה אבל אין לי מושג מאיפה הפחד הגדול הזה נולד העניין הוא שבזמן האחרון גיליתי שהתקפי חרדה אלו מונעים ממני וגורמים לי להפסיד הרבה דברים בחיים מהם דברים שיש בי לתת..אפילו סתם דיבורים...אני ממש רוצה לדעת אם אפשר בכלל לאבחן את מה שיש לי?! ואם זה ניתן לטיפול?! אשמח לקבל תשובה כמה שיותר מהר שכן החיים ממשיכים ואני ב'חרדות'!!!



תשובה

שלום וברכה.

הבעיה עליה את מספרת מוכרת וידועה. היא מכונה "חרדה חברתית" ומופיעה בעוצמות שונות אצל אנשים שונים.

חשוב לטפל בה כי היא אכן מונעת ממך לקחת חלק פעיל ולתרום מיכולתך.

כמה ערוצי טיפול עומדים לרשותך:

א. טיפול קוגנטיבי בהביוריסטי: שם בין השאר תוכלי לרכוש טכניקות של הרפיה אותם תיישמי בשעה שיהא עלייך לדבר לפני קהל. ישנם מטפלים רבים העוסקים בתחום זה.את אפילו יכולה לנסות דרך קופת החולים בה את חברה

ב. ישנן סדנאות, טיפולים קבוצתיים קצרי מועד המיועדים לאנשים בעלי "חרדות חברתיות". בקבוצות אלו פוגשים אנשים עם בעיות דומות, מתאמנים על דיבור בפני קהל ורוכשים מיומניות בתחום זה. ידוע לי על סדנה הנערכת דרך מרפאות החוץ של ביה"ח גהה בפתח תקווה.

ג. טיפול תרופתי נוגד חרדה. בפגישה עם פסיכיאטר תוכלו יחד לקבוע האם החרדה היא ממוקדת או חרדה כללית יותר, לפי זה תותאם לך תרופה מתאימה.

בכל דרך שתבחרי, תצליחי.

בברכה

נחמה קירשנבאום אבינר - מכון שילה.