חוזק נפשי

חדשות כיפה ד"ר צבי מוזס, מכון שילה 22/02/06 16:39 כד בשבט התשסו

חוזק נפשי

אני בחורה בגיל שמונה עשרה ובשנתיים האחרונות עברתי משבר קשה איבדתי שני אנשים קרובים ועוד כל מיני מקרים קשים של הייתי רוצה לפרט.אני בחורה סגורה ומופנמת מאד ולא פירקתי את כל העול שהצטבר בליבי בכל התקופה הזאת. לפני זמן מה יצא לי בכל אופןלדבר ממש על קצה המזלג עם משהו אבל העניין קצת הסתבך והפרו לי אמון. הסביבה שבה אני נמצאת מצפים שההיה חזקה אף אחד לא יודע שאני ממש שבורה נפשית. אני מרגישה שאני ממש מתמוטטת אבל איני יכולה להרשות לעצמי להתמוטט רק בגלל שהסביבה מצפה ממני להיות חזקה ויותר מדי אני כבר לא יכולה עם זה ואיני יודעת מה לעשות אשמח מאד אם תיעצו לי מה לעשות. לא תספק אותי התשובה של ללכת לשיחות עם משהו כי א. אין לי אמון באף אחד בעולם. ב.אם אני רוצה ללכת לטיפול מקצועי שאף אחד לא מכיר אותי אין לי איך לממן את זה. תודה וסליחה על הפרוט הארוך.



תשובה

שלום רב,

יש כאן מילכוד, מצד אחד אחת הבעייות העיקריות שלך היא אובדן האמון באנשים, מצד שני הדרך הטובה ביותר להיעזר היא באמצעות מישהו או מישהי שאת סומכת עליה. בינתיים עליך להתמודד לבד. יתכן שכתיבה למגירה או למחשב תסייע לך, לפחות לפרוק את המתח והרגשיות.

כמו כן במידה ואת מסוגלת לבטא את עצמך בציור או בכל דכלי אומנותי עשויה להקל, כמו גם פעילות גופנית האהובה עליך.

כדאי שתחשבי שוב מי בעבר היה לך טוב לשוחח איתו, ומהם החוויות הטובות שאת זוכרת שסייעו לך להתגבר על רגעי משבר. האם יועצת בביה"ס או מורה הזכורה לך לטוב.

בהצלחה.