וסת חצי קבועה

חדשות כיפה מכון פועה 05/05/08 07:49 ל בניסן התשסח

וסת חצי קבועה

בס"ד

שלום,

נשואים חצי שנה. המרווחים בין הראיות שלי תמיד היו לא מאוזנים, פרט לתקופה שהשתמשתי בפרימולוט נור בעצת רופא. מאז החתונה (הפסקתי עם הכדורים עוד לפני כן) ההפרשים היו בין 38 ל50 יום, (4 ראיות).

1)האם אני יכולה לקבוע וסת חצי קבועה ולא לפרוש ביום החודש ועונה בינונית?

2) האם וסת הפלגה היא כל פעם לפי הראיה הקודמת?

3) מה עלינו לעשות כדי לקבוע שאינני רואה דם מחמת תשמיש? לא כל כך הבנתי את הכתוב בדרכי טהרה (לא עשינו זאת עד עכשיו כי היו הרבה קשיים, שנפתרו לבסוף בזכות הדרכות שקבלנו מהמכון (תודה!))

4) במרווחים כאלה ,האם הביוץ חל באיזור ליל הטבילה או דווקא בשבוע שבועיים שאחריו (אם הרוח הוא כ40 יום..)? נשמח להסבר ביולוגי קצר כי זה מטריד את בעלי.

תודה ותזכו למצוות!



תשובה

שלום וברכה,

א. אם אכן המרחקים בין 4 הראיות האחרונות היו מעל 32 יום, הרי שניתן לקבוע וסת חצי קבוע וממילא אין צורך לפרוש בעונה בינונית ויום החודש.

ב. אכן ווסת ההפלגה היא המרחק בין הראיה האחרונה לזו שקדמה לה.

ג. לאחר שברור כי יחסי האישות הולכים בצורה תדירה וטובה וללא קושי בחיבור, יש לבצע שלוש פעמים בדיקות בזמן הקרוב לווסת (אך לא ביום פרישה) ולאחר החיבור לבצע בדיקה פנימית, לפי מסורת שקיבלנו ניתן לבצע את החיבור ואת הבדיקה גם ביומיים שלפני הפרישה ובוודאי בימים שלאחר מכן. אני ממליץ יחד עם זאת, כי נקודה זו תלמד ישירות מהמדריך חתנים או מדריכת כלות, למען שלא יהיו ספיקות בדרך.

ד. יש סבירות לא קטנה כי מרחקים כאלו בין ווסתות מעידים על חוסר סדירות ואולי אף על תופעה הנקראת שחלות פולוציטיות (אשר יש אותן לכ 15 אחוז מהנשים ברמה זו או אחרת).

פעמים רבות, יתכן והמערכת והביוץ חלים באופן תקין, אך יתכן גם כי הדבר מעיד על חוסר איזון.

אם כן מה עושים?

ראשית אין כל סיבה לחוש או להילחץ, ובוודאי שאין זה נכון להתערב בשלב זה, אלא שיש לבחון לעזור ולאזן את הגוף באופן טבעי, היינו על ידי תזונה נכונה שתותאם לך על ידי אשת / איש מקצוע, ואולי עוד מספר דברים.

לצורך כך אם תרצי תוכלי ליצור עימנו קשר ונשמח להרחיב

בשורות טובות ובהצלחה רבה

אודי רט

רב משיב מכון פועה