התקן תוך רחמי

חדשות כיפה מכון פועה 03/03/06 11:54 ג באדר התשסו

התקן תוך רחמי

אני אחרי 6 ניתוחים קיסריים. הריון וניתוח נוסף לא מומלץ עבורי. מעוניינת לדעת מה יחס ההלכה לנושא התקן תוך רחמי (מתעניינת בהתקן מסוג מירנה) וכמו כן מה ההבדל מבחינה הלכתית (אם קיים) בנושא.



תשובה

שלום וברכה,

אכן מציאות של 6 ניתוחים קיסריים היא חריגה יחסית ומצריכה שמירה מירבית על מנת לשמור על בריאותך לטובת משפחתך וילדיך מלבד חובת השמירה על חייך את המתבקשים ומתחייבים באופן פשוט וטבעי, יחד עם זאת לגבי המשך הדרך לגביך אם בכל אופן קיימת אפשרות שוב להרות יש לבדוק באופן אישי לאחר בירור מלא עם כל הפרטים.

התקן הוא בהחלט אפשרות טובה למניעת הריון וגם במישור ההלכתי הוא נחשב כאמצעי מועדף (פרט לכדורים שהם האמצעי הפשוט ביותר מבחינה הלכתית, כאשר יש היתר למניעת הריון, כמובן, אך לא כאן המקום לפרט את כל הדיון ההלכתי). יחד עם זאת, מירנה הנו התקן המכיל בתוכו גם הורמונים ולאחר פרק זמן של כחצי שנה לערך הוא גורם להפסקת המחזור לגמרי. הביעה הגדולה בהתקן זה שבמהלך תקופה זו האשה סובלת מהכתמות ודימומים קשים מאוד אשר מקשים מאוד על אפשרות טהרתה. ולכן אם אין סיבה מיוחדת מדוע לקחת התקן זה עפ"ר ההמלצה היא שלא לעשות בו שימוש מפאת הקושי הגדול שהוא גורם בתחום טהרת המשפחה.

במידת הצורך ולפרטים נוספים ניתן לפנות בטלפון אל מכון פוע"ה בטלפון 02-6515050 ואנו נשמח לסייע.

בהצלחה רבה ובשורות טובות לנו ולכל בית ישראל

אודי רט

רב משיב מכון פוע"ה.