התקן מירנה

חדשות כיפה דפנה מאיר 05/04/13 12:02 כה בניסן התשעג

התקן מירנה

האמת שראיתי תגובות כ"כ רבות אודות התקן זה וחבל שאני רואה אותם רק אחרי שהתקנתי אותו... שכן אף אחד לרבות הרופאה שהתקינה לי אותו לא הזהירוני מראש מהדימומים הרבים. ובכן אני עם ההתקן כבר 4 חודשים שמתוכם דווקא הצלחתי להיטהר לחודש וחצי. חודשיים הייתי טמאה חודש וחצי טהורה ועכשיו שבועיים שאני מדממת בלי הפסקה חוץ מזה שאני חושבת שזו ממש הונאה אין לי הרבה מה לעשות אלא להתיעץ מה לעשות הלאה להמתין חודשיים נוספים כמו שהמליצו לי 2 רופאות נוספות או להפטר ממנו כמה שיותר מהר ואם כן מה מומלץ למניעת הריון חוץ מגלולות שכן אני עסוקה בילדים ועבודה וזה יוצר בעיות זכרון קשות... תודה רבה!



תשובה

בס"ד

לסיגל היקרה,

אם תלכי לעוד 10 רופאי נשים, סביר להניח ש8 מהם יציעו לך לחכות עוד חודשיים נוספים. לא בטוח שהם היו מחכים אם ההתקן היה בגופם.

מעניין אותי לדעת כמה רופאות נשים משתמשות בעצמן במירנה.

ולעצם העניין- את תוציאי אותו ברגע שיימאס לך. אף אחד לא יכול לתת לך נקודת זמן שממנה הסבל הוא כבר בלתי נסבל. זו החלטה שלך בלבד.

יכול להיות שאם תצליחי להחזיק מעמד שנה עם המירנה, הווסת תיפסק לחלוטין ולא יהיו דימומים עד שתוציאי אותו. זו קורה אצל 20% מהמשתמשות במירנה.

אם את רוצה אמצעי מניעה אחר, את יכולה לנסות התקן לא הורמונלי, דיאפרגמה בשילוב עם קוטלי זרע, מודעות לפוריות. בכל אחת משיטות מניעת ההריון יש אלמנט של עבודה, וגם נשים עסוקות (מי מאיתנו לא עסוקה?!) צריכות לדעת שיש עמל בלמנוע הריון, ממש כשם שיש עמל בלהיות בהריון. אין כמעט אמצעי מניעה של "שגר ושכח".

בהצלחה בבחירות שתעשי!

מדפנה מאיר