התנגדות לקשר

חדשות כיפה כולנו שדכנים 28/06/06 14:37 ב בתמוז התשסו

התנגדות לקשר

שלום!

אני גרה בדרום הארץ ויש לי חבר מהמרכז הבעיה היא שאמא שלי לא אוהבת את הבחור מבחינת מראה, דבר שמקשה עליי להמשיך את הקשר כי ההתנגדות נחרצת, בתחילת הקשר היו לי ספקות גם מבחינת המראה אבל לאחר כמה זמן של היכרות הקשר המשיך ואפילו התחזק והספקות לגבי המראה נעלמו ויש המון אהבה, אימי אומרת שילדיי לא יהיו יפים בגלל המראה ושאקנא באחרים שילדיהם כן יפים, הדבר מעורר לבי מחשבות רבות. בעיה נוספת היא שהבחור גר רחוק והורי לא רוצים שאגור רחוק ממקום המגורים בדרום. ולכן ההתנגדות לקשר רק מחמירה,כאשר אני משוחחת איתו בטלפון הוריי רוצים שאפסיק לדבר.

אינני יודעת מה לעשות.. בבקשה עזרו לי.

בתודה



תשובה

שלום

מה לעשות שמי שמתחתן זאת את ולא ההורים שלך.

בשלב הנישואין בנוסף לשינוי הפרטי שלך בשלב בחיים יש לזה השפעה גם להיבטיים משפחתיים. אמא שלך דואגת וזה כמובן מובן לדברים שונים מתוך זה שהיא אוהבת אותך מאוד ורוצה בטובתך.

אבל יש הבדל בין איך שהיא רואה את "הטוב שלך" לאיך שאת היית רוצה לראות את "הטוב שלך", וזה הסיבה למתחים.

הגעת לשלב בחיים בו את צריכה להחליט!

האם איך שאת רואה את עתידך, ועתיד משפחתך יכול להיות מושפע מדרישות הורייך או שלא. העניין שאת מציינת זה רק ההתחלה, היום זה אם מי להיפגש ומחר זה איך תחנכי את הילדים שלך, איפה תגורי, וכו' יש דברים שאפשר לוותר ולשמוע להורים ויש דברים שהם פרטיים שלך ואת צריכה להחליט בעצמך. את צריכה להחליט איפה עובר הקו האדום ולעמוד עליו!

לגבי העניין הפרטי של "קנאה", זה בכלל לא מתכון בטוח לילדים יפים או לא. אבל נניח שכן. מה את מעדיפה?

לקנא בילדים יותר יפים או לקנא באחרים שהם אוהבים ונאהבים ע"י בעליהן?

לקנאה אין סוף, או כפי שאמרו חכמים "הקנאה והתאווה מוציאים את האדם מהעולם".

בכל מקרה ובכל מצב אוהבים את הילדים, אם הם דוגמנים או לא, אם הם חכמים או לא, אם הם מקשיבים לך או שמורדים... (ואני מבטיח לך שלא יהיה לך קנאה על ילדים אחרים, פשוט כי הם לא הילדים שלך! רק את הילדים שלך את תאהבי "כמו שאמא אוהבת").

ולעניין זה, אני מבטיח לך שאמא שלך תמשיך לאהוב אותך גם אם "תמרדי" בה ותקשיבי ללב שלך ותעשי מה שאת חושבת לנכון בשבילך. בהתחלה היא אולי תתנגד בחריפות אבל אחרי שתבין שזאת החלטתך היא תתמוך בך (זה בכל אופן מה שקורה ברוב המקרים).

היא תשמח שאת מגלה עצמאות ושאת עושה את הדברים שאת מאמינה בהם למרות התנגדותה, ותבין שאולי אם את כזאת "עקשנית" אז כנראה שאת גם צודקת.

זה כלל לא פשוט, אבל זה חלק מהעניין לעזוב את הבית ולהתחתן ולהקים בית חדש, שלך!

בהצלחה והרבה שמחה ואהבה

נתנאל עמרם

יועוץ שידוכין